ایلام- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر خیابانی ایلام، در کشور به جایگاه مطلوبی رسیده است.

تئاتر خیابانی ایلام به جایگاه مطلوبی رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شفیعی در اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر ایلام با بیان اینکه جایگاه تئاتر در جمهوری اسلامی تثبیت شده و این هنر به عنوان هنری مقدم شناخته شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص تئاتر فرموده اند که «هنر تئاتر از ضروریات جامعه است» و همه ما وظیفه تقویت، ثبات و پیشرفت این هنر را داریم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ دانشکده تئاتر در کشور فعال است، افزود: یکی از آیتم هایی که یونسکو برای رفاه و آسایش کشورها در نظر گرفته است، تعداد صندلی ها تئاتر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که در جوامع متمدن همه افراد حقوق معینی دارند، بیان داشت: هنرمندان خصوصاً تئاتری ها باید به جان افراد و جهان پیرامون خود توجه داشته باشند و در آثارشان دردها و آلام مخاطبانشان دیده شود.

مهدی شفیعی با تأکید بر اینکه تئاتر باید به یک ضرورت در بین جوامع تبدیل شود، خاطرنشان ساخت: تئاتر ایلام خصوصاً تئاتر خیابانی ایلام در کشور به جایگاه مطلوبی رسیده که این نشان دهنده تلاش هنرمندان ایلامی است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر از شریف ترین، نجیب ترین و بهترین هنرمندان هستند، ادامه داد: هنر تئاتر ایلام برای شکوفا شدن استعدادهای آن، نیاز به سالن های استاندارد و اختصاصی دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت پلاتو در ایلام خبرداد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم که استانداری و شهرداری ایلام نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مهدی شفیعی همچنین به تقویت هنر تئاتر در استان اشاره کرد و یادآور شد: برای این منظور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای حمایت از تولیدات، آموزش، ایجاد زیرساخت ها و ... تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال جاری این میزان اعتبار جذب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.