مشهد- مدیرعامل موسسه سازمان اقتصادی رضوی در بازدید از شرکت کشت و صنعت اسفراین گفت: توسعه پایدار کشاورزی، مستلزم به کارگیری دانش روز است.

توسعه پایدار کشاورزی مستلزم به کارگیری دانش روز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، مهندس محمد رضا عطارزاده؛ مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی به همراه مهندس محمدجواد دانش؛ معاون امور سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی و مهدی غفوری‌فرد؛ مدیر حوزه مدیرعامل و ارتباطات سازمان، از مزارع پنبه، کینوآ، ذرت علوفه‌ای، یونجه، هندوانه آجیلی، کارخانه تولید بذر اصلاح شده غلات، باغ پسته، واحد گاوداری، مجموعه گوسفندداری و استخرهای پرورش ماهی این شرکت دیدن کردند.

عطارزاده با تأکید بر اهمیت به کارگیری دانش روز در همه حوزه‌های تولید به ویژه کشاورزی، گفت: گسترش تعامل میان سایر شرکت‌ها و موسسات اقتصادی آستان قدس رضوی به ویژه در امور مربوط به خرید و فروش مواد مصرفی و محصولات تولیدی باید بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

وی از مدیران و کارشناسان شرکت کشت و صنعت اسفراین خواست تا تجارب خود را در قالب کتاب و نشریه عرضه کنند. عطارزاده با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های کارآفرینی مشارکتی در شرکت کشت و صنعت اسفراین، اظهار امیدواری کرد: با این اقدام تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار، مشغول به کار خواهند شد.

دکتر حمید برکی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اسفراین نیز در این دیدار، گزارش کاملی از وضعیت موجود شرکت ارائه و برنامه‌های آینده را ارایه کرد.

وی مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت را تعامل مستقیم با مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها به منظور انتقال آخرین دستاوردهای پژوهشی و دانش‌بنیان به شرکت دانست و اعلام کرد: تا کنون با دانشگاه گرگان، دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و تعدادی از واحدهای پژوهشی استان و کشور ارتباط مطلوبی برقرار شده است.

برکی ادامه داد: علاوه بر این، زمینه اجرای طرح‌های پایلوت مطالعاتی در زمینه‌های پرورش لارو میگو، تولید و فرآوری گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و خاک شور، احداث گلخانه‌های نوین و پیشرفته، تولید گیاه کینوآ، احیاء مراتع شورزی، تکثیر ماهی قزل‌آلا، شیرین‌سازی آب چاه‌ها با هدف بهره‌برداری اقتصادی در تولید محصولات کشاورزی و... نیز فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.