دبیر کل سازمان ملل در آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر حل بحران شبه جزیره کره با راه حل سیاسی تاکید کرد.

بحران شبه جزیره کره باید از روش های سیاسی حل شود

به گزارش قدس آنلاین،  هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در محل این نهاد در نیویورک و با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

دبیر کل سازمان ملل در آغاز هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی این سازمان، اعلام کرد که عملیات نظامی علیه مسلمان میانمار متوقف شود.

وی همچنین در خصوص کره شمالی تاکید کرد: بحران شبه جزیره کره باید از روش های سیاسی حل شود. قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه کره شمالی پیام روشنی داشت و این بود که کشورها باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: زمانی که تنش ها زیاد می شود، احتمال خطای محاسباتی هم بالا می‌رود. بنابراین موضع‌گیری‌های تند می‌تواند منجر به سوء تعبیر شود، اکنون زمان تدبیر است.

وی تاکید کرد: جهان در دورانی به سر می برد که خشونتها در آن زیاد شده است. ملتها و سازمان ملل با چالشهای بزرگی روبرو هستند. دنیا در ورطه گرفتار شده است ما مطمئن هستی که ما با باهم قادر به تحقق صلح هستیم. به کارگیری سلاح هسته ای نباید مطرح باشد. میلیون ها نفر به سبب آزمایش هسته ای کره شمالی در خطر هستند. مسئولیت بر عهده کشورهایی است که سلاح هسته ای دارند. توجیهی برای تروریسم وجود ندارد و باید در راستای توقف و محروم کردن آن از منابع مالی تلاش شود. ما باید ریشه و علت های واقعی شیوع افراط گرایی و تروریسم را بررسی کنیم. باید فرهنگ تسامح اشاعه یابد فرهنگی به مبارزه با تروریسم و افراط کمک می کند. مقامات میانمار باید در راستای توقف عملیات نظامی حرکت کنند و اجازه ورود کمکها را بدهند. در زمینه فلسطین نیز راه حل ایجاد دو کشور تنها راه حل است.

منبع: العربیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.