رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعاهایی علیه ایران برجام را مایه شرم آمریکا دانست.

برجام مایه شرم آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی خود را در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد.

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی عجیب در سخنرانی خود از تریبون این نهاد بین المللی از مسائل داخلی این کشور و دست آوردهای اقتصادی دولتش تمجید کرد و گفت: مشاغل زیادی را ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: میلیون ها نفر از پیامدهای طوفان در آمریکا رنج بردند.

ترامپ در ادامه تصریح کرد: حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد. ارتش ما بزودی به قوی ترین حالت تاریخ خود می رسد.

وی با بیان اینکه موفقیت ما متکی بر همکاری همه کشورها برای رفع مشکلاتی مثل تروریسم است، گفت: این قدرت را داریم که دنیای بهتری بسازیم و اجازه نمی دهیم دولت های خودکامه ارزش های ما را متزلزل کنند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: رژیم های خودکامه و یاغی که در سازمان ملل هم نماینده دارند، ما را تهدید می کنند.

ترامپ گفت: به عنوان رئیس جمهور آمریکا؛ کشورم را بر همه چیز مقدم می دانم.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین دوست جهان بوده و برای دوستانش نیز شریک خوبی خواهد بود، مدعی شد: ملت ما برای آزادی خود و آزادی بسیاری از کشورهای جهان بهای زیادی را پرداخت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به تهاجمات متعدد این کشور به سایر کشورهای جهان ادعا کرد: آمریکا از خونبارترین جنگ ها در جهان پیروز بیرون آمده است.

ترامپ تاکید کرد: باید تهدیداتی که در برابر استقلالمان قرار دارد را از اوکراین تا دریای چین جنوبی را دفع کنیم.

وی با بیان اینکه گروهی از حکومت های کوچک در جهان قرار دارند که به حقوق مردم خود نیز احترام نمی گذارند، گفت: رژیم کره شمالی مسئول گرسنگی مردمش است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه این کشور مسئول شکنجه زندانیان است، ادامه داد: ما شاهد ترور برادر رهبر کره شمالی بودیم.

ترامپ با بیان اینکه ادامه برنامه هسته ای و موشکی کره شمای صلح و ثبات را به مخاطره انداخته است، تصریح کرد: آمریکا صبر زیادی را به خرج داده است؛ اما برای دفاع از شرکائش وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان ملل برای همین است که نیازی به گزینه های نظامی نباشد، گفت: کره شمالی باید بفهمد که زمان خلع سلاح هسته ای فرارسیده است. چین و روسیه نیز همراه با سایر اعضای شورای امنیت در برابر کره شمالی همراهی کردند.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که در برابر رژیمی که مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را شعار می دهد، ایستاد، مدعی شد که قربانیان حکومت ایران مردمش هستند.

ترامپ با طرح این ادعا که منابع نفتی ایران برای حزب الله و حمله به همسایگان عرب و اسرائیل صرف می شود، ادامه داد: ما نمی توانیم در برابر حکومتی که با بی ثباتی با ساخت موشکش ادامه می دهد ساکت بمانیم.

وی همچنین برجام را  مایه شرم آمریکا دانست و تاکید کرد که دیگر تکرار نخواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: از همه می خواهیم تا برای پایان دادن به اقدامات حکومت ایران و آزادی زندانیان در این کشور همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.