گچساران- مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران از اختصاص و کمک بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

 ۱۲۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش گچساران اختصاص داده شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای پروژه مهر ۹۶ در سالن کنفرانس برگزار شد.

در این نشست سید ظهیر الدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به نقش این دستگاه عظیم در ساختن انسان های وارسته و شهدای والامقامی همچون شهید فهمیده و شهید حججی گفت: امر آموزگاری در طول تاریخ ادامه داشته است و ما آن را در مکتب شهید فهمیده و حججی می بینیم و در همین خصوص امام خمینی (ره) در مورد شهید فهمیده فرمود من این دانش آموز بسیجی را رهبر خود می دانم.

وی در خصوص تعداد دانش آموزان و معلمان  در گچساران گفت: ما حدود ۵۰ درصد دانش آموزان و معلمان را نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران داریم.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به برنامه هایی که در پیش دارند، افزود:  جشن غنچه ها و شکوفه ها و مراسم بازگشایی مدارس در روزهای چهارشنبه ۲۹ شهریور و شنبه اول مهر و همچنین تجلیل از ۶۸ بازنشسته فرهنگی در این جشن ها و همچنین از حضور ۲۴۰۰ نفر دانش آموز سال اولی در کلاس های درس و ۱۴۰۰ پیش دبستانی و در مجموع آمادگی برای استقبال از ۲۵۰۰۰ دانش آموز گچسارانی و بیش از ۲۰۰۰ فرهنگی عزیز در سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

پورالحسینی از کمک های غلامرضا تاج گردون نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و عبدالرحیم رحیمی فرماندار محترم شهرستان در اختصاص و کمک بیش از  ۱۲۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش گچساران تشکر نمود و بیان داشت: از این ۱۲۰ میلیارد ریال یک میلیارد از سهم نوسازی و ۱۱ میلیارد از سهم نفت بوده است.

پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش از برگزاری جشن تجلیل از برگزیدگان و نخبگان علمی و رتبه های زیر هزار با حضور مسئولین شهرستانی  و از ۳۰ رتبه ی زیر هزار در کنکور امسال خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به دانش آموزان نیازمند گفت: بنیادهای خیریه ای در شهرستان گچساران هستند که خانواده های مستمند را کمک و مبلغی را برای آنان پرداخت می کنند.

در ادامه وی در خصوص سوال خبرنگار قدس آنلاین در مورد تفاهم نامه با ارگان های بهزیستی و کمیته امداد و هلال احمر، بیان کرد: تفاهم نامه خاصی با این نهادها نداریم اما در صورتی که دانش آموز یا خانواده ای نیازمند را شناسایی کنیم به این نهادها معرفی می کنیم تا کمک های لازم صورت گیرد.

پورالحسینی در خصوص توانمند سازی معلمان در کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش افزود: بیشترین توانمند سازی معلمین در شهرستان گچساران در زمینه های مختلف صورت گرفته است و عمدتا هم رایگان بوده است مگر آنکه قانونی برای اخذ هزینه بوده باشد.

وی در مورد محرومیت زدایی آموزشی در عشایر  شهرستان گفت: در حوزه گچساران عشایری وجود دارد که از استان فارس به اینجا می آیند و زیر نظر استان فارس هستند و بقیه عشایر این حوزه زیر نظر آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد می باشند و زیر نظر آموزش و پرورش گچساران نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.