نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت باید ظرف دوسال بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند گفت: هیچ کس حق ندارد بیمارستان‌های تامین اجتماعی را از کارگران بگیرد.

دولت باید ظرف ۲ سال بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند

به گزارش قدس آنلاین، سهیلا جلودار زاده با حضور در مراسم روز تکریم خانواده و بازنشستگان اظهار داشت: ما به عنوان جامعه کارگری دین خود را به سرزمینمان ادا کرده‌ایم و در زمان انقلاب آنجا که لازم بود اعتصاب کردیم و آنجاکه کشور نیاز داشت چرخ کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها را به حرکت درآوردیم.

وی با تشریح نقش جامعه کارگری و خانواده‌های آنها در احیا و سازندگی  به ویژه در سال‌های پس از جنگ عنوان کرد: اگرچه ما تلاش بسیاری کردیم اما زمانی کشور به دست نااهلان افتاد و مسئولیت سازمان تامین اجتماعی نیزبه آقای قاضی مرتضوی سپرده شد.

نماینده مردم تهران با قدردانی از ایستادگی بازنشستگان برای پایداری سازمان تامین اجتماعی ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی نهادی است که به اندازه تمام دولت‌ها طلبکار است.  

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان اقتصادی بوده و بیشترین  گردش مالی را در کشور دارد بیان کرد: نمایندگان مجلس در زمان تصویب برنامه ششم، دولت را موظف کردند تا ظرف دو سال از طریقی که می‌تواند بدهکاری خود با این سازمان را پرداخته و در مرحله بعد طرح همسان سازی حقوق‌ها را اجرا کند.

جلودارزاده گفت: باید تبعیض در پرداخت حقوق به بازنشستگان که یک عمل غیر قانونی است اصلاح شود و اگرچه  اتفاقاتی مانند اختلاس سه هزار میلیاردی و یا کاهش سه برابری ریال در سال‌های گذشته رخ داد اما این دلیل نمی‌شود وضع همین گونه بماند.  

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطعنانه دولت با متخلفان ابراز کرد: انسان وقتی قانع است در همه حال احساس شادی می‌کند البته این به معنای نگرفتن حقتان نیست اما نگذارید مشکلات شما را به زمین بزند.  

نماینده مردم تهران درباره وضعیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: ما از مشکلات موجود در این بیمارستان‌ها مطلعیم و البته وزارت بهداشت نیز در حال انجام برخی کارها است.  

وی با تاکید بر اشتباه بودن این نظر که بیمارستان تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت بهداشت قرارگیرد، افزود: ما برای کارگران و بازنشستگان بیمارستانی داریم که با حضور در آن می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای درمان شوند.

 جلودارزاده بیان کرد: البته از سال‌ها پیش  وزارت بهداشت به بیمارستان‌های این نهاد مانند میلاد، بیمارستان ملایر و غیره نظر داشت و توانست بیمارستان تامین اجتماعی در کاشان را بگیرد.  

وی تصریح کرد:هیچ کس حق ندارد بیمارستان‌های تامین اجتماعی را از کارگران گرفته و یا به بزرگترین سازمان اقتصادی کشور نگاه چپ کند وگرنه با مردم طرف است.  

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگرچه مشکلاتی در سازمان وجود دارد  و برخی اقدامات نیز برای بهبود وضعیت بیمارستان‌ها انجام شده است ابراز کرد: باید این انسجام و هماهنگی در بین  جامعه کارگری و بازنشستگان حفظ شود تا اصل قضیه به باد نرود‌.

وی تاکید کرد: کسی با کار سازمان تامین اجتماعی کار نداشته باشد و بگذارند نمایندگان بازنشستگان از بالا تا پایین دربرنامه هاو‌هیأت رئیسه سازمان حضور داشته و از مسایل مطلع شوند.

جلودارزاده افزود: تلاش های زیادی برای تامین مسکن بازنشستگان و کارگران انجام داده‌ایم و امیدواریم چهار سال آینده برای شما خوب و خوش باشد.  

وی خطاب به بازنشستگان و خانواده‌های آنها گفت: اگر ما مثل شما زندگی کنیم اوقاتمان می‌گذرد اما اگر با اموال شما بخواهیم زندگی کنیم سرانجام ما آتش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.