دیشموک-مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۷ شهید بخش های دیشموک کهگیلویه و بویراحمد و صیدون خوزستان در روستای مرزی سردوی دیشموک با حضور مسئولان دو شهرستان کهگیلویه و باغملک و شرکت باشکوه مردم، برگزار شد.

یادواره۱۱۷ شهید در دیشموک برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۷ شهید بخش های دیشموک کهگیلویه و بویراحمد و صیدون خوزستان در روستای مرزی سردوی دیشموک با حضور مسئولان دو شهرستان کهگیلویه و باغملک و شرکت باشکوه مردم، برگزار شد.
فتاح محمدی معتاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فذماندار و فرمانده سپاهع کهگیلویه و مدیران شهرستان های کهگیلویه و باغملک خوزستان و همچنین مسئولان و مردم دیشموک و صیدون در این یادواره حضور داشتند.

این یادواره با قرائت قران؛ قیام به احترام سرود مقدس جمهوری اسلامی ادامه پیدا  کرد.

پیام سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد توسط سید منوچهر فتاحیان معاون تعاون مسکن بیناد شهید و امور ایثارگران، قرائت شد.

سید کمال الدین دولتخواه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن خیرمقدم به حضور مردم و مسئولان، گفت: خوشحال و خرسندم که در میان انسان های سربلند این منطقه از جغرافیای ایران اسلامی هستیم.

وی؛ از مردم بخش های دیشموک و صیدون باغملک و خوزستان که دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند؛ قدردانی کرد.

دولتخواه به تاریخ ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران حامل سه  فرهنگ بزرگ در تاریخ بشریت بوده است.

وی گفت: فرهنگ ایرانیت ملت ایران؛ زبان ایران، گفتگوی ایران و تمامی اداب و رسوم ایران به عنوان یکی از سرفصل های  مهم ملت ایران است.

دولتخواه گفت: دومین فرهنگ ایرانی، فرهنگ اسلامیت است که امروز ه ایدئولوژی اسلامی، دین مبین  اسلام  در وجود تمام ملت ایران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه به سومین فرهنگ ملت ایران اشاره کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس؛ فرهنگی نابی که ۸ سال ملت ایران در هشت فصل عاشقی آن را به جهانیان نشان دادند.

دولتخواه گفت: ایثار و از خودگذشتگی از دل فرهنگ دفاع مقدس بیرون آمده است.

وی گفت: ما باید حامی این سه فرهنگ باشیم و آنها را به نسل های آینده انتقال بدهیم.

جاده دیشموک ک  به  خوزستان خطرناک و  زیبنده مردم نیست

همچنین حجت الاسلام بهمنی امام جمعه صیدون در این مراسم به آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: شعار امام(ره) چراغ هدایت بوده است.

وی شعار و حرکت سیدالشهدا را چراغ هدایت همه ما عنوان و خاطرنشان کرد: شعار و راه امام چراغ هدایت شده است.

امام جمعه صیدون با اشاره به اینکه؛ کل روزها عاشورا و همه زمین ها کربلا است، اضافه کرد:‌ تمام حوادث قبل از انقلاب در دفاع مقدس و امروز در دفاع از انسانیت و دفاع از حرم اهل  البیت، عاشورا است.

حجت الاسلام بهمنی با بیان اینکه، همه میدان ها و خاکریزها در دفاع مقدس هم کربلا خواهد بود؛ اذعان کرد:  برگزاری این یادواره، استقبالی برای محرم است.

امام جمعه صیدون به واقعه عاشورا و کربلا اشاره و تصریح کرد: اگر پیام ها و خطبه های امام سجاد(ع) نبود؛ واقعه عظیم عاشورا فراموش شده و به ما نمی رسید.

حجت الاسلام بهمنی خطاب به مسئولان گفت: رسالت این مسئولان این است که پیام شهدا را به نسل های آینده انتقال بدهیم.

امام جمعه صیدون گفت: بخش های ولایتمدار، ایثارگر و مقاوم دیشموک و صیدون دین خود را بارها به انقلاب ادا کردند و منتظر هستند که مسئولان به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام بهمنی خطاب به استانداران کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان گفت: فکری به حال جاده ارتباطی دیشموک و باغملک کنند.

امام جمعه صیدون گفت:  جاده دیشموک کهگیلویه و بویراحمد به صیدون و باغملک خوزستان خطرناک و  زیبنده مردم و در شان مردم نیست.

حجت الاسلام بهمنی به  استفاده مردم از ماهواره برای نظاره کردن شبکه دنا کهگیلویه وبویراحمد گریزی زد و گفت: علاقه شدید مردم حوزه باغملک خوزستان به شبکه جالب دنا علت استفاده از ماهواره است.

حجت الاسلام بهمنی به استقبال بی نظیر مردم باغملک خوزستان از شبکه استانی دنا کهگیلویه بویراحمد اشاره کرد و از مدیر صداو سیمای شبکه دنا درخواست کرد که شبکه دنا را تا مرز باغملک و صیدون گسترش دهد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح و لوگوی این یادواره، از افرادی که در برگزاری این مراسم همکاری داشتند، قدردانی شد.

همچنین لوحی از لوگوی این یادواره به معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.