بجنورد-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از اعلام آمادگی سرمایه گذار آلمانی برای ایجاد نیروگاه بادی در مرغزار گرمه خبر داد.

آلمانی ها برای ایجاد نیروگاه های بادی در خراسان شمالی اعلام آمادگی کردند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صبوری در نشست خبری اظهار کرد: آلمانی ها به لحاظ توجیه پذیر بودن طرح و نکات فنی، بسیار دقیق هستند از این رو مطالعات در این باره باید انجام و بررسی ها به صورت کامل انجام شود.

وی افزود: چند تونل بادی بسیار خوب در این استان شناسایی شده است که یک شرکت آلمانی در حال تامین و نصب ۲۵ تاور بادی در منطقه ای در حوالی روستای مرغزار شهرستان گرمه است تا بررسی های لازم برای طراحی توربین های بادی در این مکان انجام شود.

وی میزان تولید برق در این طرح سرمایه گذاری را ۸۹ مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، ۸۰ هکتار زمین اختصاص داده شده است.

صبوری افزود: شرکت آلمانی دیگری نیز برای بررسی پتانسیل ها و ظرفیت ها برای ایجاد نیروگاه های بادی، از تونل های بادی شناسایی شده در منطقه داشلی قله منطقه غلامان و نیز منطقه ای در حدفاصل سنخواست - اسفراین، بازدیدهایی داشته است که امید می رود سرمایه گذاری در این باره به نتیجه برسد.

مشکل تامین زمین برای نیروگاه خورشیدی در شیروان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در این استان اظهار کرد: از سال گذشته اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذار برای استفاده از انرژی های خورشیدی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گذاری شرکت سوئیسی در شهرستان جاجرم کلنگ خورد و کارگاه این طرح تجهیز شده و ماشین آلات و تجهیزات و پنل های خریداری شده به زودی وارد استان می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار برای تامین پنل های خورشیدی به ظرفیت ۶۰ مگاوات اقدام کرده است گفت: سرمایه گذار درخواست افزایش ظرفیت تولید به میزان ۳۰ مگاوات دارد که برای کسب موافقت ها در این باره باید خرید پنل ها به ظرفیت ۶۰ مگاوات، محقق شود.

وی با اشاره به اینکه این سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرستان شیروان نیز اعلام آمادگی کرده است گفت: تامین زمین برای اجرای این سرمایه گذاری با مشکل روبه رو شد که در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

به گفته وی میزان تولید برق در نیروگاه خورشیدی در شهرستان شیروان ۶۰ مگاوات است.

۱۴۰کیلومتر شبکه برق استان فرسوده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره شبکه های فرسوده برق در این استان گفت: اکنون ۱۴۰ کیلومتر شبکه برق استان فرسوده است و برای بازسازی و احیای این میزان شبکه فرسوده ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

صبوری اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار قرار است کار بازسازی شبکه های فرسوده برق استان در سال های ۹۶ و ۹۷ محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبار قرار است از محل اعتبارات وزارت و بخشی از محل استان تامین شود.

جابه جایی تیرهای برق وسط معابر

صبوری درباره جابه جای تیرهای مزاحم در وسط معابر شهری و روستایی گفت: در شهرها قانونگذار تکلیف کرده است که دستگاه هایی که طرح تعریض معابر و یا بهسازی ها را انجام می دهند، باید نسبت به جابه جایی تیرهای برق اقدام کنند و در سال های قبل با همکاری برخی شهرداران و اقداماتی انجام شد و بخشی از منابع مالی نیز توسط شهرداری و بخشی نیز توسط این شرکت تامین شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری شهرداری بجنورد، ۸۵۰ تیربرق در این شهر جابه جا شد و برای جابه جایی سایر تیرهای برق نیز باید با همکاری شهرداری ها برنامه ریزی لازم و اقدامات انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در روستاها نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شده است تا نسبت به جابه جایی آن دسته از تیرهای برق که با اجرایی شدن طرح های هادی در وسط معابر روستایی قرار گرفته است، اقدام کند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.