یاسوج- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه به برنامه های این اداره اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری در ۹۰ بقعه برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در ۹۰ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان بصیرت عاشورایی پیش از ظهر چهارشنبه گفت: مردم به خاطر ارادت بیشتر به اهل بیت، مراسم های خود را در کنار امام زادگان برگزار می کنند.

وی افزود: اداره اوقاف استان هم در راستای این عشق مردم به ایجاد شور حسینی و فضاسازی محرم برنامه هایی را در پیش دارد.

حجت الاسلام جنتی با اشاره به اینکه بیشترین کارهای فرهنگی در سازمان اوقاف صورت می گیرد اظهار کرد: خدمت به امام زادگان خدمت به دین است و وقتی مراسمات و فعالیت های فرهنگی در جوار امام زادگان به عنوان انسانهای والا انجام بگیرد، موجبات رفع خیلی از ناهنجاریها می گردد.

۳۰ روحانی در ماه محرم در کنار بقاع متبرکه کار فرهنگی می کنند

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ روحانی در ایام محرم در سراسر استان در کنار بقاع متبرکه حضور دارند و خدمات فرهنگی همچون تبیین نهضت عاشورا، مباحث و مسائل شرعی و دیگر برنامه های مرتبط ارائه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف ضمن حضور زوار برای اربعین حسینی در کربلا با همکاری چهار استان گفت: استانهای بوشهر، فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد فضایی را فراهم کردند که زوار در مرز شلمچه حضور یابند و مشکلی برای این قضیه نداشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: این مجوز توسط ستاد عتبات عالیات باید داده شود که نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه این را به جد پیگیری میکند و امیدواریم هرچه زودتر بررسی گردد.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مسائل فرهنگی علی الخصوص اربعین و محرم بی تفاوت نیست و این استان در بصیرت عاشورایی و مسائل فرهنگی پیشتازند.

جنتی به نقش مهم و اثرگزار اصحاب رسانه در ایام محرم اشاره کرد و ابراز داشت: اصحاب رسانه امسال نسبت به پوشش بهتر ایام محرم همت بیشتری داشته باشند. اصحاب رسانه قلم بزنند و نسبت به مسائل اطراف و مباحث فرهنگی بی تفاوت نباشند.

این مسئول عنوان کرد: در کنار امام زادگان قرار گرفتن هزینه نیست و اتفاقا سرمایه گزاریست. هرچقدر تلاش بکنیم و وقت بگذاریم چیزی را از دست نداده ایم.

ایشان به برنامه های اوقاف و امور خیریه استان هم اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری در ۹۰ بقعه برگزار خواهد شد اما فقط ۳۰ نفر روحانی می توانند حضور یابند. مراسم شیرخوارگان حسینی و برنامه «لبیک یا حسین» که در روز دوم محرم اجرا می گردد به جهت استقبال از محرم از اولویت های اصلی برنامه های فرهنگی اوقاف می باشند.

وی در پایان گفت: برنامه ی رهروان زینبی مخصوص خواهران دوازدهم محرم به صورت استانی در دهدشت برگزار می شود که در امام زاده سلطان مهدی برگزار خواهد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.