شیراز- سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه سیاست وزارت علوم توسعه پارک‌های علم و فناوری است، گفت: بسیاری از مشکلات کشور با تقویت پارک‌های علم و فناوری رفع می‌شود.

توسعه پارک‌های علم و فناوری سیاست اصلی وزارت علوم است

به گزارش قدس آنلاین، سید ضیاء هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه شیراز اظهار داشت: تلاش داریم با مساعدت مسئولان برای رفع بسیاری از معضلات کشور پارک‌های علم و فناوری را تقویت کنیم و برای این تدابیری بیندیشیم. 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای حل مسئله در کشور فعالیت دارند، گفت: دانشگاه شیراز با توجه به ظرفیت علمی که دارد می‌تواند یکی از منابع برای حل مشکلات از جمله خشکسالی باشد. 

هاشمی با اشاره به جلسه هیئت دولت افزود: استفاده از توان دانشگاه‌ها و دانشجویان برای حل مشکلات خشکسالی یکی از مواردی است که در دولت بر آن تاکید شده و دانشجویان می‌توانند در این زمینه چاره‌اندیشی کرده و استان فارس و کشور را از این بحران خارج کنند. 

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال ایجاد پیوند بین دانشگاه و صنعت است، بیان کرد: برای رفع معضل بیکاری راه حلی جز تقویت مراکز علمی و دانش‌بنیان و دانشگاهی وجود ندارد چراکه این مراکز می‌توانند با ایده‌پردازی چرخ‌های صنعت و اشتغال را به حرکت درآورند. 

وی با اشاره به نوسازی و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت از خیران دعوت می‌شود تا در این زمینه وارد شوند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.