گچساران- برگزیده بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

نمایش برگزیده جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، مسئولان استانی و گروه‌ های نمایشی این جشنواره در سالن مهرگان شرکت نفت گچساران برگزار شد.

رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این چند روز من شاهد زحمات زیادی از طرف هنرمندان و مسئولان بودم و بر حسب وظیفه از هنرمندان عزیز و پرکار و پرتلاش مخصوصا هنر نمایش تشکر می کنم.

وی بیان کرد: این همه زحمت در حالی است که ۲۷ دوره متوالی جشنواره های تئاتر در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با هدف آموزش هنرمندان در چند روزه اخیر کارگاه های داستان نویسی و شعر در شهرستان های گچساران و کهگیلویه برگزار شده است.

دهبانی پور با اشاره به اهمیت رونق تئاتر برای انعکاس توانمندی ها و چالش های جامعه ابراز داشت: حمایت از قشر جوان برای رونق هنر تئاتر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ناصر آقایی یکی از داوران برجسته ی بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد مصادق شه است با 29 سالی که در کار داوری جشنواره ها فعالیت دارم.

وی افزود: نسل امروز نسل پویایی است نسلی که به آینده نگاه می کند و باید نسل امروز را درک کرد و شناخت.

آقایی با اشاره به کیفیت نمایش ها بیان داشت: نمایش ها سرشار از نشانه ها و سمبل هایی است که فقط کارگردان ها از آنان سردر می آورند و مخاطب عام آنها را متوجه نمی شود و این در نمایش ضعف است.

وی ابراز داشت: بعضی از کارها ضعیف و بعضی خیلی ضعیف بود که احتمالا داوران توجه کافی به آنها نداشته اندو اگر قرار است به جشنواره ی فجر راه یابد باید دارای استانداردهای لازم باشد.

مسعود رضازاده به عنوان نماینده هیئت داوران تئاتر و نمایش را راه تغییر و پرورش یافتن عنوان کرد و گفت: باید نداشته‌ ها را شناخت و به آنها فکر کنیم تا بتوانیم هنر خود را گسترش دهیم.

در پایان نماینده هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه برگزیده ی بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد:

بهترین نمایش‌"سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت " به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علیپور و علی شفیعی نژاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.