دیشموک- با گذشت بیش از ۳۸سال از انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ساختمان مدرسه روستای مورخانی دیشموک همچنان بی سروسامان است.

وضعیت تاسف‌بار یک مدرسه در کهگیلویه در آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روستای پرجمعیت مورخانی از توابع بخش دیشموک که تعداد دانش آموزان آن در مقاطع ابتدایی و راهنمایی هم زیاد است؛ متاسفانه از داشتن یک ساختمان در شان و جایگاه دانش آموزان این روستا؛ محروم است.

مدرسه‌ای با ساختمان قدیمی

نکته جالب ساختمان این مدرسه بود، که انگار اصلا  در آغاز سال های تحصیلی هم رنگ کاری نمی شود و فضای کاملا بی نظمی دارد.

فضایی! به شدت بی سروسامان و دلگیر؛ اینکه چگونه معلم و حتی دانش اموزان سال تحصیلی را در ان  سپری می کنند؛ جای تعجب و بسی تاسف دارد.

سال ها است که در این ساختمان بی سروسامان تحصیل  می‌کنیم

مهران پیشداد از دانش اموزان محصل در این روستا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: دانش آموزان مورخانی سالهاست که با همین مدرسه به سر می برند.

 پیشداد با بیان اینکه، بارها وضعیت نامطلوب این مدرسه را به مسئولان به ویژه رئیس اداره آموزش و پرورش تذکر دادیم، گفت: متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نشده است.

پیشداد گفت: رئیس اداره اموزش و پرورش سال گذشته این وضعیت را از نزدیک دید ولی کاری نکرده است.

در زمستان درس بی درس!

شهاب فائقی از دانش آموزان روستای مورخانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ سال سن دارم؛ کلاس دوم مقطع راهنمایی هستم و مقطع ابتدایی و هم در حال حاضر دوران راهنمایی را در همین ساختمان سپری می کنیم.

فائقی بیان کرد: دانش آموزان ابتدایی روستای مورخانی در این ساختمان تحصیل می کنند.

معلمان در فصل سرد زمستان اکثر ساعات کلاسی غیبت می کنند

میلاد مظهری دانش آموز کلاس سوم راهنمایی در این رابطه گفت: در روزهای سرد زمستان نه فقط سردی هوا ما را آزار می دهد بلکه؛ قطعی برق بیشتر اوقات باعث تعطیلی درس و مدرسه ما شده است.

وی دیر آمدن معلمان پایه راهنمایی این روستا را هم یکی دیگر از مشکلات موجود در مقطعه راهنمایی متوسطه اول عنوان و متذکر شد: متاسفانه معلمان ما در فصل زمستان و روزهای برف و بارانی اکثراً دیر سر کلاس آمده و یا اصلا در کلاس حاضر نمی شوند.

اعتبار جهت شاداب سازی محیط ساختمان مدرسه را نداریم

رئیس اداره آموزش و پرورش در این رابطه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه،  این روستا بیش از ۷۰ دانش آموز ابتدایی و راهنمایی دارد، گفت: ساختمان موجود که دو کلاسه است و بافت ساختمانی بسیار قدیمی دارد.

صالح زاده تصریح کرد: با همت خیر نوعدوستی یک ساختمان دو کلاسه در آن روستا در حال ساخت است که تا آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساخت این ساختمان دو کلاسه را برای مقطع راهنمایی ذکر کرد و گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی همچنان باید با همین ساختمان قدیمی؛ تحصیلات خود را سپری کنند.

صالح زاده در جواب خبرنگار که این ساختمان باید حداقل شاداب سازی و رنگ کاری شود؛ گفت: اعتبارات ناچیز و برای این کار هیچ پولی در اختیار نداریم.

گفتنی است؛ دانش آموزان مقطع ابتدایی که باید سال تحصیلی خود را در محیطی آرام و شاد و با نشاط و زیبا آغاز کنند؛ به نظر می رسد دانش آموزان روستای مورخانی برخلاف این امر، لحظاتی دلگیر و بدی را ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.