رشت - سینما سه بعدی با موضوع دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در پیاده راه فرهنگی رشت آغاز به‌کار کرد.

سینما سه‌بعدی با موضوع «دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم» در رشت افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سپاه قدس گیلان، غرفه سینما سه‌بعدی دفاع مقدس همزمان با فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس به همت بسیج رسانه استان گیلان و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت افتتاح شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: دفاع مقدس سرنوشت انقلاب اسلامی را رقم زد و سبب شد تا ایران اسلامی در جهان شناخته شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سبب شد تا روحیه ایثار و جهاد در کشور نشر پیدا کند عنوان داشت: دفاع مقدس ثابت کرد با تکیه بر خداوند متعال و اهل بیت (ع) و همچنین پیروی از ولایت فقیه می‌توانیم به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنیم.

سردار کاظمی‌پور اظهار داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی موفق شده است تا بدون تکیه بر سایر کشور به تسلیحات مورد نیاز خود دست پیدا کند نتیجه تکیه بر توان داخلی و درس گرفتن از دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: پیروزی امروز جبهه مقاومت نتیجه تجربه گرفتن از شجاعت و رشادت رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس است.

سردار کاظمی‌پور با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد اظهار داشت: امروزه استکبار جهانی به‌دنبال نابودی و یا تغییر تفکر جمهوری اسلامی است.

مسئول بسیج رسانه گیلان نیز در این برنامه با اشاره به اهداف افتتاح این مجموعه عنوان داشت: پاسخ به شبهات نسل جوان پیرامون جنگ تحمیلی، دفاع مقدس، شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم از اهداف برگزاری این غرفه سینمایی است.

محسن جعفری با بیان اینکه استان‌های دیگر نیز درخواست برپایی این مجموعه را داشته‌اند اعلام کرد: این مجموعه از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این افتتاحیه عنوان داشت: امروزه نسل جوان منتظر است تا از راه ها و شیوه‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

محمدحسین عاقل منش عنوان داشت: امروز در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت شاهد تجربه‌ای جدید در زمینه اکران فیلم‌های دفاع مقدس هستیم که فضای آن دوران را برای عموم مردم ملموس می‌کند.

در این مجموعه دو فیلم چهل دقیقه‌ای با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم و در راستای تبیین رشادت‌های رزمندگان در ادوار مختلف برای عموم تماشاگران نمایش داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.