یزد -رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از ۳ برنامه اساسی دولت درخصوص افزایش سطح اشتغال مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی بر اساس قانون، حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر در دستور کار دولت قرار دارد.

ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در دستور کار دولت است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نصیری زاده در نشست با محمد رضا صباغیان نماینده حوزه انتخابیه مهریز اظهارداشت: برنامه ملی اشتغال فراگیر، برنامه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی بر اساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب مجلس شورای اسلامی، یک و نیم میلیارد دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ صفر درصد به امر اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته و علاوه بر این ۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی با نرخ ۱۸ درصد به اشتغال مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تزریق خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ میانگین ۹ درصد به این موضوع اختصاص یافته، که با استناد به قانون تسهیلات اعطایی در مناطق روستایی و عشایری ۳ درصد از ۹ درصد سود تسهیلات از طریق یارانه اعطایی سازمان برنامه و بودجه کشور و آورده قرض الحسنه بانک های عامل تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تسهیلات اختصاص یافته به این برنامه با تنفس یکساله و بازپرداخت شش ساله خواهد بود و بمنظور مدیریت متمرکز، تعداد دستگاه های متولی و بانک های عامل محدود پیش بینی شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت که سهم استان در طول سال های برنامه و در اجرای ماده ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاها، ۲۱۵ روستا تعیین شده که در سال اول کار تدوین برنامه ۴۵ روستا آغاز خواهد شد.

وی افزود: این اقدامات به منظور برنامه ریزی منطقه ای، تقویت اقتصاد روستاها، توسعه اقتصاد صادرات محور، توجه به استعدادها و ظرفیت های بومی و محیطی، مشارکت نیروهای محلی و ارتقای سهم روستاها در اقتصاد ملی صورت می گیرد.

در بخش دیگری از این نشست راهکارهای تعریف پروژه های جدید استانی و ملی و جذب اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت اشتغال بیکاری شهرستان ابرکوه و نتایج سرشماری شهرستان های این حوزه انتخابیه ارائه گردید و درخصوص آن بحث و تبادل صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.