۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 564298

خرم آباد- کتاب «جدول ضرب آسان به زبان نمادها و شکل‎ها و رنگ‎ها» به‌قلم «زینب زادمهر» نویسنده‎ خرم‎آبادی است که در حوزه‏ ریاضیات برای دانش‏ آموزان ابتدایی به رشته تحریر درآمده است.

معرفی کتاب

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «جدول ضرب آسان به زبان نمادها و شکلها و رنگها» به‌قلم «زینب زادمهر» نویسنده خرمآبادی است که در حوزه‏ ریاضیات برای دانش‏ آموزان ابتدایی به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب که کتابی آموزشی است، نویسنده با نگاهی نو و شیوهای کاملاً ابداعی و تازه به آموزش ضرب پرداخته است و دانش‏آموزان ابتدایی با یادگیری این شیوه میتوانند به‌راحتی و تنها با یک حساب سرانگشتی، حتی ضرب‏های سخت را انجام دهند.

 خانم زادمهر، این نویسنده خوش‌ذوق و باهوش لرستانی با یافتن رابطههای بین اعداد توانسته است یک قانون برای عمل ضرب در ریاضیات پیدا کند که حتی ضربهای چندرقمی در چندرقمی را نیز به‌راحتی انجام می‌دهد و این ابتکار از یک بانوی لرستانی را میتوان از توانمندیهای مردان و زنان این سرزمین دانست.

در این کتاب برخلاف برخی کارشناسان و نویسندگان این حوزه، اصلاً از زبان شعر و داستان برای آموزش استفاده نشده است و نویسنده بر این باور است که آموزش ریاضیات به زبان شعر و داستان یک روش کاملاً اشتباه است؛ چراکه ریاضی زبان مخصوص خودش را دارد و همه دانشآموزان و کودکان باید زبان خود ریاضی را بیاموزند.

مطلب قابل‌توجه در این کتاب و کتابهای دیگر زینب زادمهر این است که این نویسنده برای آموزش اعمال ریاضی در این کتاب و کتابهای دیگرش از واژگان اصیل ایرانی استفاده کرده است؛ چراکه اعتقاد دارد دانشآموزی که تا این سن کمتر واژههای دخیل و دخیلِ واردشده به ریاضیات را شنیده است، مطمئناً بازدهی کمی برای آموختن دارد و اگر بهجای این کلمات، کلمات قابل‌فهم در آموزش گنجانده شود، یادگیری سریعتر انجام خواهد شد.

نویسنده علاوه‌بر این کتاب، با ترجمه کتابها و تألیفات نویسندگان دیگر کشورها و با تغییر و بازگردانی کتب نویسندگان بزرگ جهان توانسته کتابهای آموزشی و خلاقانه دیگری نیز در این حوزه ارائه دهد که در آن کتابها به آموزش اعمال چهارگانه ریاضیات(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) پرداخته است و برای هرکدام از این اعمال نیز مانند این کتاب نام‌برده، شیوههایی آسان برای یادگیری بهتر دانش‏آموزان ارائه شده است.

یکی از ویژگیهای مهم کتب این مؤلف را میتوان در این دانست که علاوه‌بر آموزش به کودکان، پدر و مادرها نیز میتوانند این روشها را بیاموزند و در زندگی روزمرهشان استفاده کنند.

نویسنده اعتقاد دارد که با استفاده از واژههای اصیل ایرانی میتوان اصطلاحات ریاضی را نیز بومی‏سازی کرد. زینب زادمهر با تلاش و سفر به جای‌جای ایران، مصرانه در پی یافتن واژههایی است که بتواند با آن‌ها، زبان اصیل ایرانی را در کتبش جای دهد تا کودکان و دانشآموزان راحتتر زبان ریاضی را بیاموزند.

مشخصات کتاب

جدول ضرب آسان به زبان نمادها، شکل‎ها و رنگ‎ها
(ریاضی به زبان ریاضی)
پدیدآورنده: زینب زادمهر
ناشر: انتشارات نیمخط
موضوع: ضرب(ریاضیات)
تعداد صفحات: ۶۸
قطع: رحلی
تاریخ نشر: سوم مردادماه هزار و سیصد و نود و شش
شمارگان: ۱۰۰۰
راهنمای آموزشی ابتدایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.