گچساران- اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین برنامه های کشور است که مقام معظم رهبری با طرح اولیه و سپس ابلاغ سیاست های کلی آن به همه بخش های دولتی و خصوصی، اجرای آن را برای رونق اقتصادی کشور امری ضروری تبین و تشریح کردند.

طعم شیرین اقتصاد مقاومتی با صنایع تبدیلی کوچک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین برنامه های کشور است که مقام معظم رهبری با طرح اولیه و سپس ابلاغ سیاست های کلی آن به همه بخش های دولتی و خصوصی، اجرای آن را برای رونق اقتصادی کشور امری ضروری تبین و تشریح کردند.

کارآفرینان با ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و تولیدی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها و بخش های کوچکتر ازآن توانستند در زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور موثر باشند.

در این راستا سراغ دو تن از کارآفرینان بسیجی ساکن در شهرستان گچساران رفتیم و از آنها راجع به نحوه کسب و کارشان سئوالاتی کردیم و با پشتکار و تلاش وی آشنا شدیم.

در ابتدا به سراغ زنبوردار گچسارانی رفتیم.

ابتدا خودتان را معرفی کرده و بفرمایید در چه زمینه ای فعالیت دارد؟

علی عسکر کرمی هستم ساکن گچساران از استان کهگیلویه وبویراحمد، در عرصه زنبورداری فعالیت دارم.

آیا از بسیج سازندگی تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کردید؟ و زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کردید؟

بله، بعد از طی دوره های آموزشی مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات زنبوداری دریافت کردم که با راه اندازی این طرح توانستم زمینه اشتغال ۴نفر را به طور مستقیم و ۲ را به صورت غیرمستقیم فراهم کنم.

آیا طرح شما تا کنون سودآوری داشته است؟

من از اجرای این طرح راضی هستم و تا کنون دو و نیم تن برداشت از کندوهای عسل داشتم، میزان فروش در ماه ۱۲میلیون و در سال بین ۱۰۰تا ۱۲۰میلیون درامد دارم.

سخن آخر شما چیست؟

یک سری مشکلاتی است که شامل خدمات بانک عامل می باشد که درخصوص معرفی خریدار به فروشنده در اصفهان که امید داریم مسئولان اقدام کنند، مشکل بی بارانی در منطقه است که در این حالت  باید زنبورها از شکر تغذیه شوند و شکر در بازار به قیمت آزاد فروخته می شود و ... ، با وجود مشکلات ما تمام تلاشمان را میکنیم تا محصولی مرغوب به همه ارائه بدیم.

در ادامه سری به لبنیاتی برادران خیرمند گچسارانی زدیم؛

ابتدا خودتان را معرفی نماید و بفرمایید در چه زمینه ای فعالیت دارد؟

رحیم خیرمند هستم مدیر فروشگاه لبنیاتی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد گچساران قبل از این شغل بیکار بودم و چون گاوداری داشتیم به این فکر افتادم که این طرح را اجرا کنیم.

آیا از بسیج سازندگی تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کردید؟ و زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کردید؟

بله، با حمایت سپاه ناحیه گچساران به مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم که با حمایت برادرانم توانستیم خط تولید شیر و توزیع محصولات لبنیاتی در این مرکز را راه اندازی کنیم

آیا طرح شما تا کنون سودآوری داشته است؟

محصولاتی که در این فروشگاه عرضه میشود شامل شیر، دوغ، ماست، پنیر، کره، کشک، پنیر محلی، از جمله محصولات تولیدی میباشد که روزی ۱ تا ۱.۵ تن فروش داریم.

سخن آخر شما چیست؟

مشکل اساسی که دست به گریبان ما شده کد بهداشتی است، که از سوی مرکز بهداشت گچساران به ما داده نمی شود این مشکل باعث شده در بخش بازاریابی مشکل داشته باشیم ولی خوشبختانه مردم از محصولات لبنیاتی ما راضی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.