مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولتمردان باید هزینه نقض برجام را برای آمریکا و رئیس جمهور بی‌ادب و بی‌اخلاق آن بالا ببرند.

باید هزینه نقض برجام برای آمریکا و رئیس جمهور بی‌اخلاق آن بالا برود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ویژه برنامه «إذن عزا» که در آخرین روز از ماه ذی الحجه و به مناسبت آغاز ماه محرم در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اذن عزا عام را ائمه اطهار(ع) به تمام بشریت داده‌اند، تصریح کرد: در این گردهمایی ما به دنبال اذن عزای خاص هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در نهضت عاشورا یاران امام حسین(ع) با بصیرت در میدان جهاد حاضر شدند، تصریح کرد: ویژگی یاران ابا عبدالله الحسین(ع) آن بود که بصیرت بر شمشیرهایشان حکم فرمایی داشت، این والامقامان به خوبی دوست و دشمن، راه و راهبر را شناختند.

گفتمان عاشورا، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان است

وی با تأکید بر اینکه هرکجا ظلمی باشد سالک طریق امام حسین(ع) باید بخروشد، اظهار کرد: نهضت عاشورا گفتمان ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان، امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌هاست، امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه بشری یعنی همان فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و نهضت ایشان فقط به سال ۶۱ هجری اختصاص ندارد، بلکه تا قیامت ادامه خواهد داشت و یقیناً خون مبارک سیدالشهدا(ع) رمز هدایت و اصلاح جامعه بشری خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین(ع) در بخشی از وصیت نامه خود هدف قیامشان را «اصلاح‌ امّت‌ پیامبر(ص)» معرفی می‌کنند و این اصلاح امور اجتماعی تنها مربوط به سال ۶۱ هجری نبود بلکه برای همیشه تاریخ نهضت حسینی اصلاح‌گر امور بشریت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تا زمان و زمین وجود دارد، خون سید الشهدا(ع)، مرجع و منشاء اصلاحات اجتماعی می‌شود.

حسینیان هیچگاه با یزدیان بیعت نمی‌کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حسینیان هیچگاه امکان بیعت با یزدیان را ندارند، اظهار کرد: پیام نهضت عاشورا زمان و مکان را درنوردیده تا جایی که پس از هزار و چند صد سال پیام «هَل مَن ناصِرَ یَنصُرَنی» امام حسین(ع) تازه است، امروز هرکس در عالم عدالت خواهی و ظلم ستیزی را پیشه کند در عمل «لبیک یا حسین(ع)» گفته است.

وی ریشه انقلاب اسلامی را در عاشورای حسینی معرفی و عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی به تبعیت از عاشورا آن است که نه ظلم می‌کند و نه زیربار ظلم می‌رود، امروز ما با یزدیان مواجه هستیم که ظلم می‌کنند و پیمان می‌شکنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیه ۱۲ سوره توبه که در آن خداوند می‌فرماید «قَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ...، با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست»، تصریح کرد: عهد شکنی‌های استکبار در عمل و گفتارش پیداست؛ مستکبران «أَیْمَان» ندارند. أَیْمَان ندارند، یعنی آن‌ها پیمان و میثاق شکن هستند و این موضوع پیمان شکنی از ویژگی‌های دشمنان دین خداست.

وی با اشاره به جنایت‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی علیه ملت‌های مختلف، ابراز کرد: امروز جنایات و کشتارهای ناجوانمردانه علیه مردم فلسطین، یمن، میانمار و غیره، با حمایت نظام سلطه صورت می‌گیرد و جریانات همچون داعش و القاعده به وسیله مستکبران ایجاد شده است.

ایران اسلامی پرچم دار ظلم ستیزی در جهان

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروان امام حسین(ع) هیچگاه در برابر ظلم نباید، آرام بنشینند و به همین دلیل امروز ایران اسلامی پرچم دار ظلم ستیزی در جهان است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، گفت: پیمان برجام را می‌بندند و بعد خودشان نقض می‌کنند، دولتمردان ایران اسلامی باید هزینه آمریکا و رئیس جمهور بی‌ادب و بی‌اخلاق آن را در نقض برجام بالا ببرند و به عالم نشان دهند، اینان به پیمان‌هایشان پایبندی ندارند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا هویت واقعی دولتمردان آمریکایی برای جهانیان آشکار شود، اظهار کرد: دولتمردان ایران اسلامی به تبعیت از رهبر معظم انقلاب باید در برابر آمریکایی‌ها آنچنان ایستادگی کنند که آنان و همپیمانانش به ندامت و پشیمانی بیافتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نظام اسلامی ایران با تأسی به امام حسین(ع) و پشتوانه عظیم مردمی از اقتدار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این نظام آموزه‌های عاشورا را پیش رو دارد و از پایگاه مردمی در دل‌های مردم برخوردار است، این ملت به تبعیت از مقتدای قهرمان سازشان امام راحل و رهبر معظم انقلاب هیچ ترسی از آمریکا ندارند.

رفع مشکلات کشور در دستان جوانان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان گره‌گشایی از مشکلات کشور را تنها به دست جوانان میسر دانست و اظهار کرد: تاکنون بیگانگان از هیچ کشوری گره گشایی نکرده‌اند و ایران اسلامی نیز از این امر مستثنی نیست؛ باید اصل اتکا به مردم و ظرفیت‌های داخلی به یک گفتمان در کشور مبدل شود و دانست که بیگانگان هیچ مشکلی را حل نخواهند کرد.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور هیئت‌های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد، پرچم گنبد منور و پوش ضریح مطهر امام رضا(ع) به رسمی دیرینه، در غروب آغازین ماه محرم رنگ ماتم به خود گرفت و تعویض شد. همچنین سید جعفر ماه‌رخسار و احمد واعظی به ذکر مصیبت حضرت امام حسین(ع) و نوحه‌خوانی پرداختند. صلات خوانی خدمه در گلدسته‌ها، اهدای شال عزا و پرچم به نمایندگان هیئات مذهبی و سیاه پوشی حرم مطهر از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «إذن عزا» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.