دیشموک_در نخستین روز از ماه محرم در دیشموک غوغایی به پا بود و شاهد حضور شیرخوارگان، کودکان، مادران داغدار و طفلان معصومی بودیم که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس های سبز و سیاه به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی در دیشموک برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم معنوی مادران با پوشیدن لباس سبز، نصب سر بند و چفیه به یاد علی اصغر و مظلومیت این طفل شیرخوار اشک ماتم ریختند.


مداحان در این همایش با بیان اشعاری در مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین (ع) و رنج های فرزندان سید الشهدا (ع) به عزاداری پرداختند و مادران با حزن و اندوه و غمگینانه با توسل به حضرت علی اصغر (ع) برای تربیت حسینی فرزندان خود دعا کردند.
حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک؛ برپایی این مراسم را موجب آشنایی مادران با فلسفه قیام امام حسین (ع) و شهادت علی اصغر (ع) عنوان کرد و افزود: این همایش یادآور سختی ها و رنج های مادران شهدای کربلا است که چگونه فرزندان و اطفال مورد تهاجم دشمنان اهل بیت قرار گرفتند.

حجت الاسلام راوند گفت: جاودانگی امام حسین )ع) به خاطر کار بزرگ و بی نظیری بود که برای دفاع از اسلام و احیا امر به معروف و نهی از منکر انجام داد و بر علیه ظالمان قیام کرد.

امام جمعه دیشموک تصریح کرد: تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله اهداف این همایش بود.

در این مراسم باشکوه نیز مداحان در وصف کودک شش ماهه دشت کربلا برای شرکت کنندگان و مادران داغدار مکتب حسین نوحه سرایی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.