یزد- همزمان با آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور، ۲۴۰هزار دانش آموز یزدی با حضور در بیش ازیکهزارو ۸۰۰ مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کردند .

۲۴۰هزار دانش آموز یزدی آغازسال تحصلی را جشن گرفتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صبح  شنبه اول مهرماه  همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس با حضور «کمال دهقانی فیروز آبادی» نماینده شهرستان‌های تفت و میبد، «سیدمحمدمیرمحمدی» استاندار، «رزاقی» نماینده وزیرآموزش و پرورش، «محمدرضا عارفی» مدیرکل نوسازی مدارس استان و تعدادی از مسئولان شهرستان میبد زنگ مهر مدرسه سازی در مدرسه امام حسین (ع) بارجین شهرستان میبد به صدا درآمد و سال تحصیلی جدید در یزد آغاز بکارکرد.

مدرسه امام حسین(ع) بارجین بزرگترین طرح خیری استان یزد در شهرستان میبد است که به همت خیر نیکوکار حاج «مصطفی بقایی بارجینی» در سه طبقه و با زیربنایی حدود۱۰هزار مترمربع ساخته شده و ساخت ۵۴ کلاس درس با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال طی یک سال از جمله ویژگی‌های این طرح خیری و آموزشی در استان یزد است.

استان یزد دارای یکهزارو ۸۰۰ مدرسه با مجموع ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان، می باشد که پذیرای دانش آموزان بوده و در سال تحصیلی جدید  ۱۸ هزار و ۷۰۳ نوآموز امسال وارد مهدهای کودک می‌شوند که این تعداد شامل ۹ هزار و ۳۲۰ دختر و ۹ هزار و ۳۸۳ پسر هستند و از این تعداد، ۱۲۹ هزار و ۴۵۹ دانش آموز در مقطع ابتدایی سال تحصیلی را شروع می‌کنند که ۶۲ هزار و ۸۹۲ هزار نفر از این دانش‌آموزان دختر و ۶۶ هزار و ۵۶۷ نفر از آنها را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دهند.

همچنین درسال جاری ۲۵ هزار و ۱۸۳ دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس یزد می‌شوند که این تعداد دانش‌آموز در ۹۳۸ کلاس و ۹۲۰ مدرسه ساماندهی می‌شوند.
نواختن زنگ مهر و مقاومت ، طنین بانک توحید و آغاز برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه هایی است که امروز و همزمان با بازگشایی مدارس استان  اجرا می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.