بجنورد- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مراسم سوگواری ماه محرم از اعزام بیش از یکهزار مبلغ دینی در سطح شهرها و روستاهای خراسان شمالی خبر داد.

بیش از ۱۰۰۰ مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدایزانلو اظهار کرد: در ماه محرم اعزام مبلغین از حوزه‌های علمیه قم، مشهد و خود استان انجام می‌شود و ان شاالله مردم بتوانند از آنان به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر فعالیت ۲۴ ساعت دفاتر سازمان در تمام شهرستان‌های استان در خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی گفت: کلیه دفاتر این سازمان در تمام شهرستان‌های استان آمادگی اعزام مبلغ به مساجد، تکایا، حسینیه‌ها در شهر و روستاها را دارد و از روز پنج‌شنبه اعزام مبلغین آغازشده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بازدید از هیئتت مذهبی در معیت مسئولین ارشد استان مانند استاندار و امام جمعه مرکز استان، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و فرمانداران جز برنامه‌ها پیش رو این سازمان دانست.

ایزانلو ساماندهی و برنامه‌ریزی مراسم عزاداری و دسته روی در ایام عاشورا و تاسوعا را جز برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان دانست و افزود: بحث توجیه مداحان و سر هیئت‌های مذهبی نیز در دستور کار این سازمان است.

وی هم‌زمانی هفته دفاع مقدس با ایام محرم و برگزاری تلفیقی این برنامه‌ها را مهم برشمرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و هم سید شهدا که البته در یک راستا هستند و همچنین امربه معروف و نهی از منکر جز برنامه مبلغین ما خواهد بود.

ایزانلو پرداختن به آسیب‌های اجتماعی را محور اصلی مبلغین دانست و گفت: همچنین بحث اقامه نماز جماعت در مساجد جزء برنامه است و شروع برنامه‌ها با تلاوت قرآن است و مداحان نیز به سوگواری و عزاداری و سینه‌زنی و همچنین اطعام نذورات مردم و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی که ساماندهی شده است.

وی در انتها بابیان اینکه نشست توجیهی و آموزشی برای هیئات مذهبی، مداحان و نشست طلایه داران تبلیغ برای مبلغین در شهرستان‌ها در حال انجام است و در مرکز استان برگزار شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.