بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: همکاری نیکوکاران این استان، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۱ درصد افزایش داشته است.

مشارکت‌ مردمی در خراسان شمالی ۶۱ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، با تقدیر از همکاری بی شایبه مردم در پرداخت کمک های نقدی و غیر نقدی خود در قالب نذورات و یا طرح های ملی ومذهبی، یاد آور شد: این نهاد هم اکنون حدود ۴۵ طرح مختلف خدماتی زیر مجموعه مسکن، اشتغال، درمان، فرهنگی دارد که با مشارکت مردم به نیازمندان ارائه می شود.

وی جمعیت ۹۰ هزار نفری تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی را نشان از محرومیت گسترده در این استان اعلام کرد و تاکید کرد: حدود ۶۰ هزار نفر از این افراد به صورت مستمر و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در قالب اقشار آسیب پذیر از این نهاد خدمات دریافت می کنند.خدمات رسانی به محرومان تنها از محل منابع دولتی ممکن نیست واین نهاد نیازمند همکاری عموم اقشار جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان با یاد آوری برنامه های جدید این نهاد نسبت به ساماندهی نیات خیرخواهانه خیران برای توانمند سازی محرومان، تاکید کرد: امروزکمیته امداد تنها برای رفع نیاز معیشتی محرومان مدد اجتماعی نمی خواهد، بلکه نیاز خانوارهای محروم را با مقایس های امروزی در قالب مسکن، اشتغال، تحصیل وسایر موارد مورد ارزیابی قرار داده و خدمات خود را متناسب با این نیاز ها ارائه می دهد.

اهرابی همچنین تاکید کرد: طبق برنامه های جدید ما در این نهاد از قابلیت های مختلف خیران در حوزه های اجتماعی و اقتصادی  برای رفع نیاز خانوار های تحت حمایت استفاده می کنیم.

وی در ادمه گزارشی از وضعیت کمک های مردم نیکوکار استان خراسان شمالی در پنج ماهه نخست امسال ارائه کرد وگفت: خوشبختانه با همکاری خوبی که رسانه ها استان و همچنین امدادگران ما در حوزه معاونت توسعه مشارکت های مردمی داشتند، شاهد جذب خوب کمک های مردمی در سال ۹۶ هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با مقایسه کمک های مردمی در پنج ماهه سال ۹۵ نسبت به سال ۹۶، بیان کرد: مردم استان در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان به نیازمندان تحت حمایت این نهاد کمک کردند در حالی که این رقم امسال به حدود ۱۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

اهرابی در ادامه به طرح های مشارکتی کمیته امداد که بیشتر مورد اقبال مردمی قرار دارند اشاره کرد و یکی از مهمترین این طرح ها را در مقوله زکات دانست وافزود: امسال ما در این حوزه شاهد تحول عظیمی بودیم.روستائیان خراسان شمالی امسال سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که تقریبا بیش از ۹۰ درصد آن برای امور نیازمندان صرف شد.

وی ادامه داد: منابع زکات در سال های گذشته به صرف امور عمرانی در روستاها می شد، در حالی که امسال در رویکردی جدید، این اعتبارات صرف نیازمندان شد. این بخش از کمک روستائیان توانست اتفاق خوبی رابرای محرومان استان در زمینه کمک هزینه های زندگی، معیشتی،درمانی به ارمغان داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان یاد آور شد: روستائیان استان درپنج ماهه سال ۹۵، تنها یک میلیارد تومان زکات پرداخت کردن و امسال این رقم به سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و این رقم حاکی از رشد ۲۰۱ درصدی پرداخت زکات در این استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه پرداخت صدقات نیز در سال جاری بیش ازیک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان صدقه توسط هم استانی های عزیز پرداخت شد، افزود: این کمک ها در سال ۹۵ تنها یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان بود و امسال رشد ۱۸درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.