کرمان - استاندار کرمان در آئین بازگشایی مدارس سال تحصیلی ۹۷-۹۶ گفت: در شورای آموزشی استان کرمان طرحی تدوین شده و از دو ماه آینده به صورت پایلوت اجرایی می شود و در این طرح تاکید شده که از هم اکنون باید به فکر آینده شغلی دانش آموزان باشیم.

زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ اشتغال همزمان در کرمان به صدادرآمد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در آئین بازگشایی مدارس سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و نواختن زنگ اشتغال در دبیرستان پیامبر اعظم (ص) افزود: نظام آموزشی دولتی قادر به رفع بی سوادی نیست، مگر نظام آموزشی دولتی می تواند مدارس کانکسی جنوب استان را برچیند، اگر می تواند چرا تاکنون انجام نداده است.
وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی مردمی می تواند این کارها را انجام دهد، ادامه داد: معین های اقتصادی استان کرمان و خیران مدرسه ساز باید دانش آموز خلاق، کارآفرین و نماز خوان بسازند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه برای بهبود شاخص ها باید اختیارات تام توسعه ای به مناطق واگذار شود، گفت: بخشی از وزرا اختیارات خود را به استان کرمان واگذار کرده اند اما این میزان کافی نیست.

وی گفت: واقعیت این است که نظام آموزش  و آموزش عالی سهم خود را در توسعه به خوبی ایفا نکرده است.

وی تاکید کرد: به دنبال تعالی هستیم و بر اساس آموزه های قرانی معتقدیم دو روز مسلمانان مانند یکدیگر باشد.

وی ادامه داد: می توانیم کشوری مبتنی بر ارزش های اسلامی، پیشرفته، مدرن و رشد یافته ساخت.

استان کرمان در جذب مشارکت های مردمی رتبه دوم کشوری را دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: استان کرمان می تواند به عنوان پایلوت کشوری مهارت آموزی و کمک مسئولان به رفع مشکلات حوزه آموزشی تبدیل شود.
مجتبی زینی وند افزود: هر ساله شروع سال تحصیلی مقارن با هفته دفاع مقدس است و در این فرصت باید یاد کسانی باشیم که برای آرامش و امنیت این سرزمین ارزشمند ترین دارایی های خود را در طبق اخلاص نهادند.

وی  به دانش بنیان بودن آموزش ها نیز تاکید کرد و  گفت: ایجاد توانمندی در دانش آموزان با مهارت آموزی نیز مورد تاکید آموزش و پرورش است.
زینی وند خاطرنشان کرد: اگر مسئولان صنعت به دنبال صنعت پویا هستند و به دنبال نیروی متخصص برای آینده هستند، باید در مدرسه سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اقتصاد پویا، امنیت پایدار، شهروند پاسخگو، رعایت حریم ها و حرمت ها در جامعه با اموزش و تربیت دست یافتنی خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید تربیت را از دوران ابتدایی به نحوی از اول ابتدایی انجام دهیم که آسیب اجتماعی ایجاد نشود.

زینی وند گفت: در شاخص های عمومی و اختصاصی استان کرمان رتبه بسیار خوبی داشته و به عنوان مثال رتبه ارزیابی مدیران این استان از ۲۱ به هشتم ارتقاء یافته است که با این پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب استان این رتبه بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه استان کرمان در جذب مشارکت های مردمی رتبه دوم کشوری را دارد، افزود: استان کرمان رتبه اول جشنواره خوارزمی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در چند سال گذشته برای مسائل فرهنگی در استان کرمان هزینه شده است.

 ۶۰۸ رتبه کنکور زیر هزار مربوط به دانش آموزان استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین در مراسم بازگشایی مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید ۵۸۰ هزار دانش آموز در۶ هزار و ۷۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی استان، تحصیل خود را آغاز کردند.

محمد محسن بیگی افزود: در سال تحصیلی جدید، ۴۵ هزار نیروی انسانی مسئولیت تربیت و آموزش دانش آموزان استان کرمان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: مدرسه، معلم و دانش آموز واژه های مقدسی هستند که هر کس در برابر آنها سر تعظیم فرود می آورد.

بیگی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها بسیج شده اند تا شروع خوبی برای سال تحصیلی داشته باشیم، گفت: در سال گذشته آموزش و پرورش استان کرمان روند رو به رشد و توسعه ای را داشته است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استان در کسب رتبه های برتر کنکور جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده اند، گفت: در سال جاری ۶۰۸ رتبه کنکور زیر هزار مربوط به دانش آموزان استان کرمان بوده که قریب ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در حوزه تربیت و آماده سازی دانش آموزان برای مهارت آموزی نیز اقدامات خوبی انجام شده و استان کرمان رتبه اول آزمایشگاه نانو در حوزه های دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نرخ رشد گذر از دوره ابتدایی به متوسطه از ۹۶ درصد در سال ۹۵ به ۹۸.۸ درصد در سال جاری رسیده است.

بیگی با تاکید بر اینکه استان کرمان جزء پنج استان برتر کشور در حوزه رشد سواد است، گفت: آموزش و پرورش آرام ترین دوره خود را در حوزه آموزش های کمی و کیفی دنبال می کند و نتیجه حاصل شده نتیجه همدلی و همراهی همگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.