خرم‏آباد- رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور گفت: ۳۶ هزار مکان ورزشی درسطح کشور توسط کارخانه ها و شرکت‏ها ایجاد شده است.

ساخت ۳۶هزار مکان ورزشی در سطح کشور توسط واحدهای تولیدی

به گزارش قدس‎آنلاین به نقل از روابط‎عمومی اداره‏کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان؛ امیر حسینی در جلسه مشترک با انجمن‏های کارگری لرستان افزود: ورزش کارگری پیشینه زیادی دارد و از سال ۱۳۳۸ اداره ورزشی کارگری شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ۲۸۴ مجموعه و مکان ورزشی در ادارات کل کار و رفاه اجتماعی کشور ایجاد شده و امسال در قالب بودجه برای توسعه زیرساخت‏های ورزشی ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‏بینی شده که اگر تخصیص داده شود ورزش کارگری روند رو به رشدی را پیدا می‏کند.

وی ادامه داد: ورزش‏های کارگری از ابتدای دولت یازدهم شروع به کار کرد که کارگران در نخستین حضور خود در ایتالیا ۳۳ مدال کسب کردند.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور همچنین گفت: در مسابقات جهانی لتونی که سال گذشته برگزار شد ۲۲۷ کارگر اعزام و ۶۴ مدال کسب کردندکه در این مسابقات لرستانی‏ها نقش پررنگی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مدال نیز توسط کارگران در دو میدانی کسب شده است، اظهار کرد: اکثر قهرمانان المپیک از طبقه محروم جامعه بودند و با تلاش خود موفقیت کسب کردند.

حسینی اضافه کرد: هر کارگاه باید یک مسئول ورزشی داشته باشد و در قالب شرکتها به ورزش بپردازد چرا که میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی تأثیرگذار باشد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور با بیان اینکه در سازمان ورزشی کارگری کشور ۳۵ انجمن ورزشی فعالیت می‏کند، گفت: با راهبردهای تنظیم شده باید فعالیت‏های ورزشی کارگران را در رسانه‏ها منعکس کنیم.

حسینی گفت: امسال یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار در سطح مسابقات قهرمانی کشور فعالیت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی آشتاب در این مراسم گفت: جامعهی کارگری نقش عظیمی در تحقق شعار سال دارند و اگر میخواهیم جامعهی کارگری پرنشاط داشته باشیم باید به ورزش پرداخت.

به گفته وی در ۱۸ رشته ورزشی امکانات لازم در اختیار ورزشکاران کارگر لرستان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.