بیرجند- رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ پروژه کوچک روستایی در خراسان جنوبی برای استان قدس رضوی تعریف شده است.

اعتبار ۴۰ پروژه‌ آبادانی خراسان جنوبی از سوی آستان قدس رضوی تأمین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد زهرایی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی ۲۱ طرح تعریف شده است که ۸۰ درصد پروژه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و مابقی در حال انجام است.

وی افزود: بیشتر پروژه‌های فاز نخست به دلیل اهمیت موضوع خشکسالی و کمبود آب به احیاء و مرمت قنوات و احداث استخر ذخیره آب اختصاص داده شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در ۶ دهستان تعداد ۱۲۸ روستا نقطه هدف قرار گرفت که در هر روستا ۵ نفر به کارگیری شده و در ابتدا شبکه نیروی انسانی بالای ۶۰۰ نفر شکل گرفته و در دهستان‌ها هیئت اندیشه ورز تشکیل و با کار تحلیلی نقاط ضعف، فرصت‌ها و راهکارها استخراج می‌شود.

زهرایی افزود: در گام نخست قرارگاه پیشرفت و آبادانی ۲۹ قنات در دستور کار بوده که برای این تعداد ۳ میلیارد تومان اعتبار کار انجام می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد منابع مالی را جهاد کشاورزی و ۵۰ درصد دیگر توسط آستان قدس رضوی بر عهده گرفته شده و تاکنون کار ۱۰ قنات انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای آستان قدس رضوی ۴۰ پروژه دیگر تعریف کردیم که هنوز اجرایی نشده و به اعتبار نزدیک به یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تفاهم سه جانبه بین جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و آستان قدس رضوی منعقد شده که در پروژه‌های زیرساختی تعریف شده و مجری بسیج سازندگی است.

زهرایی افزود: سوم مهرماه با حضور سردار حزنی نخستین  همایش شبانان و چوپانان در خراسان جنوبی به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود که در این راستا بیش از ۴۰۰ چوپان خراسان جنوبی شناسایی شده و قرار است بسته‌های ویژه‌ای به آنها تقدیم شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.