زنجان- مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم دسته حسینیه به عنوان یک رویداد بین‌المللی گفت: همایش "احلی من العسل" در زنجان برگزار می‌شود.

همایش "احلی من العسل" در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع "سوگواره بصیرت عاشورایی" اظهار داشت: مکتب امام حسین (ع) مکتب آزادی‌خواهی و دوری از دنیاطلبی است و انقلاب اسلامی نیز با بهره‌گیری از درسهای بزرگ عاشورا عزت‌طلبی و بیزاری از ذلت را سرلوحه خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه ماه محرم علاوه بر حزن و ماتم فرصتی برای مطالعه و نگرش در سبک زندگی امام حسین(ع) است، بیان کرد: تنها عزاداری در این ایام کفایت نمی‌کند و با توجه به اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفته است، باید شعور حسینی را به طور عملی در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به ترویج شعائر اسلامی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: طرح بصیرت عاشورایی برای جذب حداکثری مردم به بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: ترویج فرهنگ بصیرت عاشورایی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جنتی به مدیریت صحیح نیات واقفان در برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی اوقاف تاکید کرد و افزود: در ماه محرم بیش از سایر مواقع زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی پاسخگویی به شبهات دشمنان در مورد مسئله عاشورا را از وظایف مبلغان در ماه محرم خواند و گفت: از ظرفیت هیئت‌های حسینی برای ترویج فرهنگ بصیرت عاشورایی بهره‌گیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در نخستین روز از ماه محرم سوگواره شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه برگزار شد، ابراز کرد: تجمع بزرگ هیئت‌های حسینی با عنوان "لبیک یا حسین(ع)" از برنامه‌های روز دوم محرم است.

این مسئول برگزاری مراسم روز تاسوعا، عاشورا و شام غریبان را از مهمترین برنامه‌های ماه محرم خواند و گفت: در روز ششم محرم نیز همایش "احلی من العسل" در امامزاده‌های استان زنجان از جمله امامزاده سید ابراهیم (ع) برای گردهمایی نوجوانان به تأسی از حضرت قاسم (ع) برگزار می‌شود.

جنتی تاریخ اجرای همایش "رهروان زینبی" را ۱۲ محرم در زینبیه اعظم زنجان و بقاع متبرکه سایر شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: مراسم سوگواری امام سجاد(ع) نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در بقاع متبرکه بیان کرد: هیئت‌های مذهبی به مناسبت رحلت نبی اکرم(ص) در قالب طرح "لبیک یا رسول الله" تجمع می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: روحانیون مستقر در خیمه‌های معرفت نسبت به مشاوره خانواده، پاسخ به مسائل شرعی، ترویج حجاب و عفاف، مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان و مواردی از این دست اقدام می‌کنند.

این مسئول حسینیه اعظم زنجان را میراث معنوی ملی و مقوله مطرح جهانی خواند و گفت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری باشکوهتر این مراسم انجام شده و با توجه به تعطیلات پیش‌رو پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های گذشته شاهد اجتماع عظیم‌تری باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.