کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه گذشته سال جاری یک هزار ۶۰۰ تهیه و توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

دستگیری ۱۶۰۰ توزیع کننده مواد مخدر در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز به صورت مداوم با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضائی و شهرداری اجرایی شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز ۲۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و پلمب شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: همچنین در این مدت ۲۰۰ باب قلیان سرا پلمب و بیش از شش هزار جام قلیان جمع آوری شده است.

به گفته سرهنگ شیرزادی گشت های انتظامی شهرستان علاوه بر پلمب قلیان سراها، برخورد با افراد و مراکزی که در سطح بوستان ها و مراکز گردشگری به صورت غیر مجاز قلیان ارائه می کردند، در دستور کار قرار دادند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کرمانشاه کشف شده است، گفت: ماموران انتظامی شهرستان در این مدت ۱۸۰ میلیون ریال وجه نقد را که از محل فروش مواد مخدر کسب شده بود نیز از خورده فروشان مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به افزایش چهار برابری کشف مواد مخدر در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهارکرد: همچنین عوامل انتظامی این شهرستان از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۵۰ هزار حبه قرص روانگردان را کشف کرده اند.

کشف مواد مخدر صنعتی در شهرستان صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: با اقدامات اطلاعاتی یک باند تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی متلاشی و مقادیری مواد مخدر و نیز پیش ساز شیشه کشف شد.

سرهنگ "بهروز فخری" گفت: با کار اطلاعاتی شبانه روزی و تعقیب و مراقبت های پلیسی، باند تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که در پوشش ساخت گنبد و گلدسته فعالیت می کرد، شناسایی و با مجوز قضائی سرشبکه اصلی و یک نفر از اعضای باند، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: در این عملیات بالغ بر ۷۰۰ گرم شیشه، افزون بر ۵۰ لیتر مواد اولیه تولید و نیز تجهیزات تولید شیشه از این باند کشف شد.

سرهنگ فخری تصریح کرد: با بررسی های اطلاعاتی مشخص شد که این باند مواد اولیه تولید را از طریق کشورهای همجوار و یکی از شهرستان های مرزی غربی کشور وارد می کنند، لذا در این راستا تمامی عوامل و رابطان این باند شناسایی و دستگیری آن ها به جد در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ فخری در پایان ضمن تقدیر از مشارکت مردم در تولید و استمرار امنیت، عنوان کرد: امروز یکی از بزرگترین آسیبب های اجتماعی و حتی تهدیدات این عرصه، افزایش نرخ اعتیاد، مخصوصاً اعتیاد به مواد صنعتی در بین جوانان است، لذا نیروی انتظامی با درک این واقعیت تمرکز جدی خود را بر مقابله و مبارزه با تولید، توزیع و قاچاق مواد مخدر نهاده و موید این مدعا تقدیم هزاران شهید گلگون کفن در این مسیر است.

محل توزیع نذورات، نباید گره ترافیکی ایجاد کند

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی و جانمایی ایستگاه‌ها باید طوری باشد تا در هنگام توزیع نذورات مشکل ترافیکی ایجاد نکنند.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: برابر قانون تغییر در وضعیت ظاهری خودرو در صورتی که سبب کاهش دید راننده شود، ممنوع و مشمول برخورد قانونی ماموران راهور خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که کسانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروها می‌کنند، قطعاً پلیس با آنها برخورد خواهد کرد، افزود: اگر پلاک خوانا نباشد در برخی موارد علاوه بر اعمال قانون نسبت به توقیف خودرو نیز اقدام خواهد شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: حرکت موتورسواران در میان دسته‌های عزاداری ممنوع است، لذا مامورانی که جهت پوشش ترافیکی هیئت های عزاداری در ایام محرم بکارگیری شده اند، با این دسته از موتورسواران با قاطعیت و برابر مقررات برخورد خواهند کرد.

سرهنگ شیری در خاتمه با اشاره به ایستگاه‌های صلواتی که در این ایام راه اندازی می شوند، تصریح کرد: برنامه ریزی و جانمایی ایستگاه‌ها باید طوری باشد تا در هنگام توزیع نذورات مشکل ترافیکی ایجاد نکنند.

کاهش ۱۴ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کاهش ۱۴ درصدی وقوع سرقت در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه با کار شبانه روزی توانستند، از افزایش وقوع سرقت جلوگیری کرده و آمار آن را نیز کاهش دهند.

وی با بیان اینکه آمار وقوع سرقت از ابتدای سال تا کنون روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: در شهریور ماه امسال آمار وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی افزود: این آمار در مرداد ماه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته بود.

سرهنگ شیرزادی با اعلام اینکه در یک ماه گذشته ۳۶۰ سارق دستگیر شده اند، گفت: در این ماه ۴۴۷ مورد سرقت کشف شده و میزان دستگیری سارقان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی به کارگیری پلیس های افتخاری و نگهبان های محله را در کاهش آمار وقوع سرقت موثر دانست و خاطرنشان کرد: انتظامی شهرستان کرمانشاه از ابتدای مرداد ماه، پلیس های افتخاری و نگهبانان محله را در مناطق آلوده و پرتردد به منظور کاهش آمار سرقت به کارگیری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: پلیس های افتخاری حاضر در این طرح با حضور در کلاس های مختلف، آموزش های لازم به منظور برخورد با متهم، تکریم ارباب رجوع و مقابله با سرقت را دیده اند و از آمادگی کامل برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.