بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده بجنورد، گفت: در بخش روستایی اقدامات خوبی انجام شده اما از روند امور در بخش شهری و به ویژه گلستان شهر، رضایتی ندارم.

تاکید استاندار خراسان شمالی بر لزوم سرعت عمل مدیران در اجرای برنامه های دولت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی در نشست شورای اداری و آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه بانک ها در پرداخت تسهیلات و برنامه ابلاغی بکوشند، از فرماندار بجنورد خواست تا با برگزاری جلسات فشرده، به ساماندهی وضعیت مناطق زلزله زده بجنورد سرعت دهد.

وی در ادامه سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با توجه به اینکه هفته جاری آخرین مهلت زمان جذب اعتبارات نقدی است، در جذب اعتبار به صورت کامل تا پنجشنبه تلاش کنند.

وی همچنین از جذب ۹۹/۵ درصدی اعتبارات بخش تملک دارایی خراسان شمالی خبر داد.

مدیرانی که سرعت لازم در اجرای برنامه های دولت نداشته باشند، می روند

استاندار خراسان شمالی بر لزوم سرعت عمل مدیران در اجرای برنامه های دولت، تاکید کرد و یادآور شد: از روز نخست خدمتم در این استان در نگاه مدیریتی، اصل را بر تعمیرات قرار دادم نه تعویض اما در صورت لزوم، برای سرعت بیشتر اجرای برنامه ها، اعضای تیم جابجا می شوند.

صالحی همچنین با اشاره به سوابق خدمتی ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، وی را از نیروهای وزارت کشور و عملکرد وی در سمت مدیرکل حوزه استاندار را مطلوب ارزیابی کرد.

وی خدمت در پست معاون سیاسی و امنیتی استاندار را مسیله ای مهم توصیف کرد و افزود: انتظار می رود معاونت سیاسی در راستای تحقق رشد و توسعه، کمک به جذب سرمایه گذار و تامین آرامش، کمک به برنامه ریزی در راستای افزایش اشتغال و تقویت فعالیت سازمان های مردم نهاد تلاش کند.

استاندار خراسان شمالی رسیدگی به وضعیت ساکنان مناطق مرزی، ساماندهی مسائل ورزشی استان و تعیین تکلیف وضعیت مدیر کل ورزش و جوانان، کمک به تامین حقوق شهروندی، مشارکت در برنامه های مقابله با فساد، توسعه جهانگردی و جذب توریست، تقویت  و مشارکت در توسعه فعالیت احزاب، جلوگیری از تقابل کارگر و کارفرما و حمایت و تقویت فرهنگ دینی را از دیگر وظایف مهم معاونت سیاسی امنیتی استانداری برشمرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه خدمت در هر پست و مقام پایانی دارد، بر تلاش به خدمت صادقانه به مردم و عاقبت به خیری در پیشگاه خداوند و وجدان کاری تاکید کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی همچنین با اشاره به سوره لقمان، ادامه داد: برپایی نماز به عنوان پل ارتباطی میان خداوند و انسان از تکالیف مهمی است که بر عهده ما نهاده شده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، انقلاب اسلامی را معروف بزرگی دانست که به دنیا معرفی شده و در مقابل منکرها ایستاده است.

امام جمعه بجنورد بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: از تکالیف مهم بر والدین، امر به معروف فرزندان، یاد دادن احساس مسئولیت به فرزند، آموزش نماز اول وقت و پایبندی بر اصول شخصیت بر اساس قرآن از جمله صبوری است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خراسان شمالی در این جلسه، وفاق، وحدت، همگرایی و هم افزایی کشور را حاکی از رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: تعامل مضاعف درون و برون گسترده و خرد در کشورمان حکایت از هوشیاری مدیران مدبر دولت دارد.

فریبا باقری با بیان اینکه مدیران کار بلد، از منیت خود عبور کرده و با عزت نفس، به فکر پیشرفت سرزمین خود هستند، تصریح کرد: مسئولان ظریف اندیش و توسعه نگرمان، ادبیات و جغرافیای آن ها، نژاد و زبان نیست بلکه جغرافیای آن ها عدالت و زبان و مرامشان انسانیت است.

وی وجود این مدیران در سطح عالی کشور و استانی را عامل توسعه همه جانبه دانست و افزود: امروز دولت مردان از جنس تدبیر و امید در طیف چرخش نخبگان می خواهند در سرزمین های دیگر و با خدمت همه جانبه، همواره ایرانمان تا ابدیت سربلند بماند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، رعایت اعتدال را اساس کار خود دانست و گفت: در حوزه کاری این معاونت، رعایت اعتدال در مباحث علوم سیاسی و بهره گیری از همه ظرفیت ها  در دستور کار است.

دکتر مهرداد ابراهیمی با اشاره به اینکه به امنیت نرم معتقدم، امنیت را موضوعی سیال و نرم خواند و افزود: تامین و حفظ امنیت در گروی تعامل و تامین نظر همه احزاب و طیف های سیاسی است.

وی بهبود شاخص های اجتماعی و دفاع از حقوق شهروندان، جوان گرایی و شایسته سالاری در انتصابات و سعه صدر، ایجاد نشاط و تقویت افکار عمومی را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد.

وی با بیان اینکه استانداری شرکت سهامی نیست که هر شخصی به دنبال سهمی باشد، تصریح کرد: اصل بر شایسته سالاری است و همه شهرستان ها را در برنامه ها به یک چشم می نگریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تغییراتی در برنامه های استانداری خراسان شمالی شکل خواهد گرفت، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: مدیران برنامه های یکساله و چهارساله ابلاغ شده از سوی استاندار را، هرچه زودتر به استانداری ارسال کنند تا نقایص و معایب با همکاری مشاوران و کارشناسان اصلاح شود.

گفتنی است: در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمدتقی ایرانی، دکتر مهرداد ابراهیمی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی معارفه شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.