زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندی گفت: تا سال ۱۴۲۵ بیش از ۲۵ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

جمعیت سالمندی استان زنجان رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان اظهار داشت: جمعیت سالمندی در استان زنجان و کشور رو به افزایش است که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند مشکلاتی را در جامعه به بار آورد.

وی با مقایسه نرخ رشد جمعیت بر اساس آمار سرشماری ابراز کرد: نرخ رشد جمعیت در سال ۹۰، ۸.۷ درصد گزارش شده این درحالی است که نرخ رشد جمعیت در سال ۹۵ به ۹.۸ درصد رسیده است و این موضوع حاکی از رشد جمعیت پیری است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه جمعیت استان زنجان در سرشماری سال ۹۰ یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بود، بیان کرد: از این تعداد ۸۷ هزار نفر سالمند بودند و در استعلام از اداره کل ثبت احوال جمعیت حال حاضر استان به یک میلیون و ۵۷ هزار نفر رسیده که بیش از ۱۰۳ هزار نفر آن را سالمندان تشکیل می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۵ بین ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت را افراد سالمند تشکیل دهند یعنی معادل جمعیت فعال، جمعیت سالمند خواهیم داشت.

فرهاد میرزایی، معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به آمار دریافتی از ۲۳ دستگاه استان زنجان در تابستان امسال ۲ هزار و ۸۶ مرد و ۸۱۶ بازنشسته وجود دارد و ۴۱ هزار و ۲۶۵ مرد سالمند و ۴۹ هزار و ۳۳۷ خانم سالمند بالای ۶۰ سال زیر پوشش حمایتی سازمان‌ها هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در مجموع ۹۰ هزار سالمند از خدمات حمایتی سازمان‌ها بهره‌مند هستند، ابراز کرد: نزدیک به ۱۷ درصد سالمندان زیر حمایت هیچ ارگانی قرار ندارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان جمعیت مردان بالای ۶۰ سال استان زنجان بر اساس آمار ثبت احوال را ۴۹ هزار و ۲۹۱ نفر برشمرد و گفت: جمعیت زنان بالای ۶۰ نیز ۵۴ هزار و ۱۶۰ نفر گزارش شده که ۹.۸ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی ارائه تسهیلات، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات فشار خون، قند خون و چربی خون، ارزیابی افراد از لحاظ اختلالات افسردگی و انجام مشاوره، ویزیت رایگان کاروان‌های سلامت در مناطق محروم و سایر موارد را از مهترین اقدامات دستگاه‌ها برای سالمندان عنوان کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.