کرمانشاه- قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در طرح تحول نظام سلامت دو هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال در استان کرمانشاه هزینه شده است.

۲۰۰۰ میلیارد ریال در طرح تحول سلامت در استان کرمانشاه هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در دولت دوازدهم اولویت ویژه‌ برای استقرار سیستم الکترونیک در ادارات داده شده است، بیان کرد: در طرح تحول سلامت دو هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال در استان کرمانشاه هزینه شده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن تقدیر از زحمات حسین کریم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، اظهار داشت: باید همه ما با وضو به استانهایی مانن کرمانشاه وارد شویم زیرا گوشه و کنار این استان خون شهیدان دفاع مقدس جاری است.

حریرچی با بیان اینکه شرمنده استانهای مرزی و آسیب‌دیده از جنگ هستیم، گفت: متأسفانه برای بیکاری، محرومیت، شیوع حوادث و سوانح و آسیب‌های اجتماعی در این استان کار اساسی صورت نگرفته است.

وی از وجود ۷ میلیون بیمه نشده در کشور خبر داد و افزود: اولویت وزارت بهداشت در ارتقاء خدمات سلامت، پیشگیری و هدفمند کردن خدمات بهداشت و سلامت در کشور است.

حریرچی از موفقیت استان کرمانشاه در ثبت پرونده الکترونیک مردم خبر داد و افزود: یک میلیون و ۶۳۴ هزار پرونده الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه تشکیل و برای بیش از ۸۵ درصد مردم پرونده سلامت تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده الکترونیک ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار خدمت به مردم ارائه شده است، عنوان کرد: برای ساماندهی و تجهیز هتلینگ بیمارستانی در استان کرمانشاه ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای استقرار متخصصان بومی در استان کرمانشاه به علت مشکلات و آسیبهای موجود در استان با مشکل مواجه هستیم، گفت: با وجود این مشکلات در سالهای اخیر ۲۴۰ مورد پزشک متخصص به مجموعه متخصصان استان افزوده شده است.

حریرچی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که میزان مراجعات غیرضروری به بخش بهداشت و درمان کاسته شود، بیان کرد: در سال گذشته مردم استان کرمانشاه  ۲۰ میلیون و ۶۳ هزار مواجهه با بخش بهداشت اعم از درمانگاه، داروخانه و آزمایشگاه داشته‌اند یعنی هر کرمانشاهی به طور متوسط ۳/۱۰ بار به مراکز درمانی مراجعه کرده است.

وی از افزایش رشته‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۲۰ رشته خبر داد و افزود: ۸۲۹ مقاله پزشکی توسط اساتید این دانشگاه در سال گذشته در سایت‌های معتبر پزشکی منتشر شده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آرزوی موفقیت برای ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، اظهار کرد: امیدواریم در سالهای آینده نیز این روند روبه‌رشد در استان کرمانشاه ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.