آستارا- ‎فرماندار آستارا با بیان اینکه همایش بزرگ عاشورایی در شهرستان آستارا برگزار می‌شود گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش پردازش و ارائه الگوی مناسب برای عزاداری سالار شهیدان است.

همایش بزرگ عاشورایی در آستارا برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یونس رنجکش عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ایام محرم در جمع هیئت امنای مساجد این شهرستان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی جدید برای ما بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت هر چه باشکوه برگزار شدن عزاداری‌های سالار و سرور شهیدان گفت: در این راستا روز چهارشنبه همایش بزرگ عاشورایی با حضور عزاداران و دوستداران اهل بیت طهارت (ع) برگزار شده و این همایش به‌صورت زنده از شبکه باران و شبکه سراسری پخش می‌شود. 

رنجکش با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این همایش پردازش و ارائه الگوی مناسب برای عزاداری سالار شهیدان است افزود: در سال‌های اخیر رساندن مناسب پیام عاشورای حسینی یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان فرهنگی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است که امیدواریم با ارائه الگوی مناسب عزاداری این دغدغه را رفع کنیم. 

فرماندار آستارا با قدردانی از هیئت امنای مساجد شهرستان آستارا در پاسداشت فرهنگ عاشورایی در این شهرستان تصریح کرد: امیدواریم این سنگر معنوی و ارزشمند با تلاش این عزیزان، ارزش‌های نهفته در دل عاشوراییان را به‌خوبی و درستی و در مسیر آموزه‌های دینی به جامعه تبیین کند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با تاکید بر اینکه هدف از پاسداشت عاشورا صرفاً عزاداری نیست خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم عاشورایی و فرهنگ ناب عاشورا بایستی به‌درستی بالاخص بین نوجوانان و جوانان تبیین شود تا شاهد یک سری انحرافات در عزاداری‌ها نباشیم. 

به گزارش تسنیم، در این جلسه برخی از اعضای هیئت امنای مساجد این شهرستان در راستای هر چه باشکوه برگزار شدن عزاداری‌های حسینی در این شهرستان نظرات خود را بیان کردند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.