یاسوج- سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید این بیت الزهراهای خانگی را در سراسر استان گسترش داد تا زمینه ساز تربیت مادران حسینی در جامعه فردا باشیم.

بیت الزهراهای خانگی زمینه ساز تربیت مادران حسینی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همایش بیت الزهرا های کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در حسیینیه عاشقان ثارالله شهر یاسوج با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران و مسئولین بیت الزهراهای خانگی شهر یاسوج برگزار شد.

ستار هدایت خواه سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت: جوانان ما با الگو گرفتن از اباعبداله‌الحسین(ع) و شهیدان کربلا برای دفاع از دین، کشور، ارزش‌ها، جانشان را در هشت سال دفاع مقدس فدا کردند.

وی افزود: قطعا زنانی که در این حماسه نقش داشتند باید مانند زنان عاشورایی وظیفه خود را بشناسند و به آن عمل کنند؛ تا در روز قیامت در مقابل زنان عاشورایی و حضرت زینب کبری(س) روسفید باشند.

هدایتخواه با اشاره به داستان زهیرابن قین و وهب‌ابن عبداله که امام حسین در مسیر کربلا آنان را به حق‌خواهی دعوت کردند و با تشویق و همراهی مادر و همسرانشان به امام حسین(ع) پیوستند گفت: دعوت به حق، به مذهب و شیوه زندگی مربوط نمی شود و هر کسی را می توان به حق دعوت کرد.

این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به رسالت بیت الزهرا های خانگی در تاثیر گذاری بر جامعه زنان گفت: خادمین امام حسین(ع) باید پای همه زنان را به بیت الزهراهای خانگی و مجالس امام حسین(ع) باز کنند نه فقط افراد خاص.

وی گفت: باید این بیت الزهراهای خانگی را در سراسر استان گسترش داد تا زمینه ساز تربیت مادران حسینی در جامعه فردا باشیم.

هدایتخواه با بیان اینکه هر انسانی در شرایط متفاوت زمینه حق پذیری را دارد افزود: باید دنبال شناخت حق و حقیقت بود و به دنبال حق رفت.

وی افزود: اگر در کربلا مردانی بودند که نقش آفرینی کردند بی شک زن‌هایی با اراده های قوی آنان را یاری کردند.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در مقابل ما جبهه کشیده است، اگر در کربلا ۱۲۰ هزار نفر در مقابل امام حسین(ع) بودند؛ امروز در مقابل ما دنیای استکبار ایستاده است.

فعال فرهنگی هم استانی با اشاره به این موضوع که زنان در جبهه های مختلف می توانند نقش آفرین باشند گفت: هدف اصلی زنان هستند که با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ها طعمه قرار داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.