بجنورد- پلیس فتای خراسان شمالی به دانشجویان برای پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه هشدار داد.

هشدار پلیس فتا به دانشجویان برای پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، با آغاز ترم جدید و پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه ها فرصتی برای افراد سودجو به وجود می آید تا با شگردهای جدید کلاهبرداری کنند.

اینترنت به عنوان یک دنیای جدید و محیطی گسترده ،فضایی خلق کرده است که وسعت آن با کره خاکی برابری می کند. در واقع می توان گفت اینترنت انقلابی عظیم در دنیای ارتباطات است که مرز جغرافیایی نمی شناسد.

اما همین تکنولوژی به دلیل ویژگی هایی همچون گمنامی ،بی چهرگی ،هویت پنهان افراد و ...فرصت های جدیدی برای مجرمان فراهم کرده و به صورت یک عامل تسهیل کننده جرم درآمده است و هر روز شگردهای جدیدی از مجرمین در ارتکاب اعمال مجرمانه ظهور و بروز پیدا می کند .

پلیس فتا خراسان شمالی ، در آغاز ترم جدید از دانشجویان می خواهد تا در هنگام پرداخت شهریه دانشگاه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کنند.

دانشجویان حتی الامکان از مکان های عمومی برای پرداخت اینترنتی شهریه استفاده نکنند و در صورت مراجعه به نت سراها نکات ذیل را رعایت کنند:

۱. هنگام مراجعه به نت سراها خودتان از سیستم استفاده کنید و شهریه را پرداخت نمائید و هیچگاه اطلاعات کارت خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی نت‌ها قرار ندهید و در صورت کمک و راهنمایی خواستن،از افراد مطمئن کمک بگیرید .

۲. هیچ‌گاه در تماس تلفنی یا هنگام صحبت با دوستانتان شماره حساب و رمز خود را به زبان نیاورید.

۳. در هنگام پرداخت‌ اینترنتی حتما از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنید.

۴. بلافاصله بعد از انجام عملیات پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.

۵- هنگام پرداختهای اینترنتی به آدرس صفحه پرداخت دقت کنید .

۶- برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که با https:// شروع می شود، استفاده نموده و به وب سایت هایی که آدرس اینترنتی آنها http:// شروع می شود، برای وارد نمودن اطلاعات حساس استفاده نکنید.

۷- همیشه برای وارد کردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه جدید در مرورگرو خود بازکنید و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنید

در پایان پلیس فتای استان خراسان شمالی از شهروندان عزیز می خواهد در صورت مشاهده و مشکوک شدن به این صفحات با پلیس فتا خراسان شمالی به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش «تماس با ما»مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.