اصفهان- مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ساماندهی نذورات مردمی جهت توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان از مهمترین اهداف اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم و صفراست.

اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم و صفربرای کمک به نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، حمیدرضا شیران، از اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم و صفر ودر بین هیئت های مذهبی خبر داد وگفت: این نهاد در ماه محرم و صفرآماده دریافت و توزیع نذورات عاشقان سیدالشهدا (ع) در بین محرومان و نیازمندان جامعه است و همشهریان می توانند نذورات خود را برای کمک به نیازمندان واقعی به پایگاه های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند.

وی در ارتباط با اجرای طرح احسان حسینی گفت:مردم نیکوکار و عزاداران حسینی می‌توانند نذورات خود شامل غذای گرم، خشک و گوشت های قربانی یا نذورات نقدی را به دفاتر کمیته امداد تحویل دهند، تا این نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتی از نیازمندان، این هدایا را بین محرومان و مستمندان جامعه توزیع نماید.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح احسان حسینی در ایام محرم و صفر، از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیات های مذهبی و نیز نقش روحانیون، مبلغان و مداحان در ترغیب مردم به انجام کار خیر استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف طرح احسان حسینی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معنوی مومنین برای خدمت به نیازمندان، ساماندهی نذورات مردمی جهت توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان از اهداف این طرح است.

وی بااشاره به اینکه این طرح برای چهارمین سال است که در استان اصفهان به مرحله اجرا در می آید افزود: امسال با یک شیوه جدید مددجویان به مراسم‌های عزاداری هدایت می شوند.

 شیران گفت: بسیاری ازافراد تحت پوشش کمیته امداد افراد بیمار و ‌از کارافتاده هستند که توانایی رفتن به مراسم‌های عزاداری را ‌ندارند وبه همین روی کمیته امداد مانند سال های قبل درصدد اجرای این طرح برای همراه ساختن این عزیزان با کاروان های عزاداری این ماه می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بااشاره به اینکه درطرح احسان حسینی علاوه بر جذب حامی، نیازمندان نیزاز نذورات هیئت های عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نیز بهره مند می شوند افزود: سال گذشته در قالب طرح احسان حسینی ۲۴میلیارد ریال ‌کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد که بیش از ۱میلیارد و یکصد میلیون ریال آن ‌کمک‌های نقدی بوده است.

وی همچنین کمک‌های غیر نقدی را به ارزش ۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این مبلغ شامل توزیع ۱۶۴هزار سبدکالا  و ۳۱۶هزار پرس غذای طبخ شده در بین خانواده های تحت حمایت و بیش از ۳ میلیارد ریال نیز برآورد سایر کالای غیر نقدی اهدایی بوده است.

وی در پایان از همه مردم و هیات های مذهبی خواست که کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ یا شماره شبای IR۸۰۰۶۰۰۲۴۰۱۰۱۱۰۳۰۹۱۴۰۷۰۰۲ و همچنین شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران به نام کمیته امداد واریز یا با شماره گیری #۳۱*۸۸۷۷* با این نهاد همکاری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.