کرمان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان کرمان برای ایجاد شفافیت در حوزه اصناف نخستین استانی است که کاداستر صنفی را تشکیل و عملیاتی کرده است.

نخستین کاداستر صنفی در کرمان فعال شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ، مهدی حسینی نژاد در جلسه صبح دوشنبه هم اندیشی و بررسی مسایل و مشکلات صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اعلام کرد: با تشکیل کاداستر صنفی اطلاعات تمام صنف های فعال در استان کرمان به صورت شفاف در دسترس خواهد بود و در این راستا راه اندازی یک اپلیکیشن موبایل را در دستور کار قرار دادیم به این صورت که هر فردی در صورت نیاز به خدمات یک صنف با استفاده از این اپلیکیشن می تواند نزدیک ترین واحد صنفی به خود را پیدا کند و حتی می تواند از میزان هزینه خدمات صنفی مربوط مطلع شود.

وی با تاکید بر اینکه عموم مردم از راه اندازی این پروژه منتفع می شوند خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تعداد هفت اتحادیه را وارد این کاداستر خواهیم کرد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان در شاخص های معدنی به شدت رشد کرده است عنوان کرد: سال گذشته کاداستر معدنی را در استان شروع کردیم و تاکنون چندین پهنه معدنی جدید تعریف شده و در حال حاضر اطلاعات حوزه معدن و محدوده های معدنی کرمان به طور کاملا شفاف در دسترس سرمایه گذاران قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: امروز ۳۸۵ پروانه بهره برداری در کرمان وجود دارد که تنها ۴ و نیم درصد جی دی پی این استان را محقق می کند در حالی که ۹۹.۶ درصد جی دی پی استان توسط پنج معدن بزرگ محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه برای امسال برپایی تعداد پنج نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای استان پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: برای اینکه تمام ذی نفعان نمایشگاه از برپایی نمایشگاه منتفع شوند اطلاعات همه آنها را به طور شفاف در تقویم نمایشگاهی به ثبت رساندیم و این نمایشگاه ها در قالب تقویم نمایشگاهی استان پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.