کرج- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری در این استان تا پایان بهار امسال ۲۰/۴ درصد است، گفت: یکی از عمده ترین مشکلات البرز در بحث بیکاری مهاجرت از سایر استانها است.

نرخ بیکاری استان البرز از مرز ۲۰ درصد گذشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل خلیلی اظهار کرد: سال گذشته میزان ۲ درصد نرخ مشارکت اقتصادی استان افزایش‌یافته است که با هر یک درصد افزایش به میزان ۲۱ هزار نفر به جمعیت شاغلین استان افزوده می‌شود.

وی به سهم بخش های مختلف درمیزان اشتغال البرز اشاره کرد و گفت: ۳/۱ درصد در بخش کشاورزی مشغولند، ۴۴/۶ درصد در صنعت فعالیت می کنند  و ۵۲/۳ درصد به بخش خدمات اختصاص دارد.

خلیلی تصریح کرد: ما در البرز یک رشد بدون اشتغال را تجربه می کنیم ودر این شرایط ایجاد شغل باید به سمت خدمات هدایت شود.

مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه از مجموع ۳۳ هزار اشتغال تعهد شده در دستگاه‌های استان البرز اشتغال ۱۰ هزار نفر عملیاتی شده است، گفت: در دوره فعالیت دولت یازدهم ۵۰ هزار شغل خالص در این استان ایجاد شده است.

خلیلی با اشاره به طرح های اشتغال فراگیر گفت:  طرح تکاپو با هدف توسعه کسب کار واشتغال پایدار در استان البرز شروع شده و اشتغال آن در ۱۰ رسته تقسیم شده است و اولین رسته آن خدمات گردشگری و سرگرمی‌های شهری و بعد فناوری اطلاعات است که ۳ هزار شغل در استان ایجاد می کند.

وی، استفاده از ظرفیت تعاونی ها و مشوق های بیمه ای را در راستای کاهش معضل بیکاری بسیار موثر دانست و گفت: ارائه تسهیلات مشاغل خانگی دیگر راهکار برای کاهش نرخ بیکاری است که در این رابطه سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده وابلاغ شده است.

وی در پایان به برخی شاخصه های جمعیتی استان البرز اشاره کرد و افزود: البرز با جمعیتی بالغ‌بر دو میلیون و ۷۱۲ هزار نفر در  رتبه ۱۱ کشور از حیث جمعیت قرار دارد وبا پوشش ۹۲ درصدی رتبه دوم افراد باسواد، رتبه دوم تراکم جمعیت و رتبه چهارم مهاجرت‌پذیری را از آن خودکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.