مشهد- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بدعهدی آمریکا در نقض برجام گفت: آن عده ای که پس از برجام تیترهای آمریکاپسند در رسانه هایشان می زدند و به دنبال بزک کردن سیمای آمریکا بودند، امروز مردانه خطای خود را بپذیرند.

گفتمان امام حسین(ع) گفتمان مقاومت است/طرفداران برجام خطای خود را مردانه بپذیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد خاتمی ظهر دوشنبه در جمع کارکنان موسسه فرهنگی قدس در مشهد با اشاره به اینکه گفتمان مقاومت، گفتمان نهضت سالار شهیدان است، تاکید کرد: امروزه شاهد آن هستیم که دشمن با تمام توانش به دنبال به ذلت کشاندن ملت ایران است و آنچه آنان را ناکام خواهد گذاشت فرهنگ «هیهات منا الذله» است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر دشمنان نهایت دشمنی خود را با تحریم های گسترده و سنگین نشان داد به گونه ای که اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا گفت تحریم های فعلی علیه ایران در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: هدف دشمنان نابودی ایران است چرا که بعد از نابودی بلوک شرق تنها قدرتی که قهرمانانه در برابر استکبار ایستادگی کرد، ایران اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: آمریکا پس از نابودی بلوک شرق در پی ایجاد خاورمیانه جدید بود که از در ابتدا از نظر آن ها خاورمیانه جدید لبنان بود تا حکومتی آمریکایی در این کشور به وجود آورند. اما جبهه مقاومت در لبنان به رهبری سیدحسن نصرالله این هدف شوم آنان را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: گزینه بعدی آمریکایی ها برای ایجاد خاورمیانه جدید، عراق بود که با براندازی صدام و تشکیل حکومتی خودخواسته این هدف را دنبال می کردند. اما اکنون حکومتی در این کشور روی کار آمده که از ایران تجلیل می کند و معتقد است تا ابد با ایران سر سازش دارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه سوریه هدف بعدی آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید بود که در این هدف خود نیز ناکام ماندند، افزود: جبهه مقاومت در سوریه کاری کرد که آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند بشاراسد در سوریه ماندنی است و تمام هزینه هایشان برای براندازی حکومت بشاراسد بی فایده بوده است.

وی اشاره ای به حرف های اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل داشت و خاطرنشان کرد: صحبت های بی اساس ترامپ نشانه ای از عصبانیت حکومت آمریکا در نرسیدن به اهدافش است.

طرفداران برجام، امروز خطای خود را مردانه بپذیرند

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۲ و پیش از شروع مذاکرات هسته ای برای اینکه بهانه از عده ای گرفته شود موافقت خود را از مذاکرات اعلام کردند اما همان زمان هشدار دادند که «چشمم از این مذاکرات آب نمی خورد».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از ۲ سال مذاکرات نفس گیر و عمل کردن به شرط و شروط غربی ها، قرار بر این شد که دیگری تحریمی علیه کشور ما وضع نشود اما دشمنان عهدشکنی کردند، تصریح کرد: مدت هاست که آمریکا هم روح برجام و هم جسم برجام را زیرپا گذاشته و دیگر خبری از آنچه به عنوان برجام امضا شد، نیست.

وی خاطرنشان کرد: آن عده ای که پس از برجام تیترهای آمریکاپسند در رسانه هایشان می زدند و به دنبال بزک کردن سیمای آمریکا بودند، امروز مردانه خطای خود را بپذیرند.

وی ادامه داد: پس از برجام هر منتقدی که درباره برجام سخنی می گفت به انواع هتاکی ها و جسارت ها مجازات می شد و به جای تشکر از منتقدان، انواع فحش های رسانه ای نثارش می شد اما اکنون که موافقان و طرفداران برجام عهدشکنی آمریکایی ها را دیدند باید از این رفتار خود پشیمان شوند.

«جذب حداکثری» به معنای جذب «ابوجهل» ها نیست

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ماندنی است، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس بچه حزب اللهی ها که عده ای اسمشان را اکنون افراطی و تندرو می گذارند، کشور را حفظ کردند و باز هم اگر حادثه ای برای این کشور رخ دهد همین حزب اللهی ها در برابر دشمنانان و متجاوزان ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه حذف حزب اللهی ها از جامعه به نفع کشور نیست، افزود: اگر انتخابات آزاد در کشور برگزار شد و کاندیدایی روی کار آمد، دلیل نمی شود که طرفداران کاندیدای دیگر را از صحنه خدمت و فعالیت در جامعه حذف شوند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: جریانی در کشور شعار «جذب حداکثری» را سر می دهد اما معنایش این نیست که «ابوجهل» ها جذب و «ابوذر» ها حذف شوند. این واکنش تحریف جذب حداکثری است. این جریان باید تلاش کند در کنار جذب ابوذرها، ابوجهل را هدایت کرده و بعد در بدنه کشور به خدمت بگیرد.

گفتمان سیدالشهدا گفتمان مقاومت است

وی یک بخش از گفتمان عاشورا را هنجارهایی همچون برپایی عزاداری سرور شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) دانست و اظهار کرد: در ایام محرم و صفر برپایی مراسم عزاداری به تبلیغات گسترده رسانه ای و فرهنگی نیاز ندارد بلکه مردم به صورت خودجوش مراسم عزاداری برپا می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نهضت سالار شهیدان نهضتی گفتمان ساز است، افزود: گفتمان نهضت حسینی، عزت و سربلندی، دفاع از دین، اخلاق و انگیزه برپایی حکومت دینی است.

وی ادامه داد: یکی از گفتمان هایی که امام حسین(ع) با شهادت خود و عزیزانش نهادینه کرد گفتمان مقاومت و ایستادگی بر ارزش هاست. گفتمانی که نیاز امروز جامعه ماست و انقلاب ما در سایه این گفتمان از آسیب ها در امان می ماند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز برپایی حکومت اسلامی در زمان پیامبر دشمنان دین به هر طریقی به دنبال براندازی نظام و کم رنگ کردن اسلام از حکومت با سازش رهبر جامعه اسلامی بودند، گفت: این سازش در زمان حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز بود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امام حسین(ع) نیز در طول حکومت خود به خصوص در جریان واقعه کربلا ذره ای سازش و مذاکره با دشمن نداشتند و اگر در کتب تاریخی می بینیم که امام در شب عاشورا با عمر سعد گفتگو می کند، این گفتگو هیچگونه مذاکره ای نبوده بلکه هدف امام حسین(ع) نصیحت عمر سعد بوده تا چشم سپاه عمر سعد را از قرار گرفتن در زمره یزیدیان باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.