اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از تمامیت ارضی عراق تاکید کرد: بانیان همه‌پرسی اقلیم کردستان دیر یا زود پشیمان خواهند شد.

بانیان همه‌پرسی اقلیم‌کردستان دیر یا زود پشیمان می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای با اعلام حمایت از عراق واحد، طرح مسئله همه‌پرسی اقلیم کردستان را محکوم و تاکید کرد: بانیان این همه‌پرسی دیر یا زود پشیمان خواهند شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: چندی است که طرح مسئله همه پرسی استقلال از دولت مرکزی عراق، در اقلیم کردستان باعث ایجاد تنش‌های سیاسی-امنیتی گسترده، در غرب آسیا شده است؛ کردستان منطقه‌ای با منابع طبیعی نسبتا غنی و از نظر جغرافیای سیاسی، در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد و به این خاطر حیاط خلوتی برای نفوذ اسرائیل، این غده سرطانی و اربابش آمریکا تبدیل شده است. تفرقه افکنی‌های قومی، دخالت‌های خارجی و حوادث غیرمنتظره سیاسی و نظامی در کشورهای عراق و سوریه، اکنون دست به دست هم داده‌اند تا فتنه ای جدید به پا کنند.

این بیانیه می‌افزاید: درست در اوج شکست‌های گروه تروریستی-تکفیری داعش که در حال کشیدن آخرین نفس‌های حیات خود می‌باشد، بار دیگر دست صهیونیست برای تغییر شرایط منطقه به کار افتاد، تا مبادا رویای خاورمینه جدید استکبار، رنگ نابودی به خود بگید، رویایی که در آن خاورمیانه، با کشورهای تکه تکه و کوچک و اختلافات قومی و نژادی مطلوب اسرائیل و اربابانش، ترسیم شده است، رویایی که زمینه تحقق آرمان صهیونیزم جهانی، یعنی از نیل تا فرات را محقق می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه با طرح سوالهایی آمده است: آیا سران اقلیم کردستان به‌ویژه شخص آقای بارزانی که داعیه  ایجاد دموکراسی در کردستان را دارد و به گفته  خودش به دنبال ایجاد دولتی کردستانی است و نه کردی؛ خود پایبند به اصول دموکراسی بوده است؟! کارنامه  ایشان به صورت واضحی پاسخگوی این پرسش را می باشد.آیا اصرار به برگزاری همه پرسی آنهم در شرایطی که کشورهای دوست و همسایه ی خیرخواه اقلیم کردستان خواهان لغو آن هستند و تنها رژیم صهیونیستی از آن استقبال کرده است، برای جناب بارزانی جای اندکی تامل ندارد؟

این بیانیه در ادامه یادآور شده است: آیا اختلاف بر سر اجرای قانون اساسی عراق و کم و کیف مشارکت کردها در امور سیاسی کشور، به اربیل اجازه می‌دهد که قانون اساسی را که خود در نگارش آن سهیم بوده را زیرپا بگذارند و حتی برخلاف قوانین بین المللی بر همه پرسی استقلال تاکید کند؟ آیا جناب بارزانی فراموش کرده‌اند در هنگامی که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود چه کسی به کمکشان آمد؟ آیا به حمایتها و وعده‌های دروغین آمریکا و رژیم صهیونیستی دل خوش کرده اند؟!

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: بی‌شک این مسئله پله اول ساخت کردستان بزرگ، توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا است که در یک استراتژی بلن مدت، قصد ایجاد آن را دارند و بعد از شمال عراق نوبت شمال سوریه و اتصال این دو منطقه به هم است.مسئولان اقلیم اگر واقعا به کرامت و عزت مردمشان می‌اندیشند نباید در این میدانی که توسط صهیونیستها برای التهاب منطقه و ضعیف کردن مسلمین طراحی شده، بازی کنند.هر ملتی که به صهیونیستها اعتماد کرده، ضربه‌ای اساسی خورده است و دیر یا زود بانیان این همه پرسی و سیاستمداران معامله‌گر و فراموش کار این بازی، پشیمان خواهند شد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی جمهوری اسلامی ایران، برادران مسلمان کردستان عراق را در کنار سایر اقوام و مذاهب عراق قوی‌تر و باصلابت می‌داند، زیرا اگر عراقی متحد و یکپارچه داشته باشیم،گزند دشمن به ملت متحد عراق و مسلمانان منطقه نخواهد رسید و روز به روز بر عزت و افتخار عراق واحد خواهد افزود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.