یاسوج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند حاشیه نشینی در این استان را نگران کننده دانست و گفت: ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر ۱۳۴ هزار نفری یاسوج زندگی می‌کنند.

۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر ۱۳۴ هزار نفری یاسوج زندگی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، پژمان نیک اقبالی در آئین تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر چرام اظهار داشت: روند مهاجرت از روستا به سمت شهرها به دلیل عدم ارائه خدمات عمومی و زرق و برق زندگی شهری رو به افزایش بوده و در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

وی ایجاد شغل و رونق تولید در روستاها را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و نظام دانست و عنوان کرد: بیکاری در بین جوامع روستایی نامطلوب بوده که به طور حتم باید در این زمینه برنامه ریزی مستمر و مدون داشته باشیم.

نیک‌اقبالی با تاکید بر اینکه هر فرد دارای مدرک لیسانس نمی‌تواند شهردار خوبی باشد، ابراز کرد: دولت دوازدهم نسبت به انتخاب شهرداران دارای تعهد و تخصص و هماهنگ با مجموعه دولت با هدف ارتقای خدمات شهریحساس بوده و در این زمینه نگاه سلیقه‌ای نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد مدیریت شهری دور چهارم شهر چرام، افزود: به دلیل دلسوزی بیش از حد بسیاری از شهرداران دور چهارم شهرهای استان در سازمان بازرسی پرونده دارند.

نیک‌اقبالی گفت: شهرداران به عنوان یک نهاد عمومی موظف به ارائه خدمات در حوزه‌ای مختلف شامل فرهنگی, اقتصادی, سیاسی و عمرانی هستند و در این زمینه‌ها نباید کم کاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهردار نباید فراتر از قانون کاری را انجام دهد، ادامه داد: مهمترین دلیل بدهکاری شهرداری‌های این استان داشتن نیروهای مازاد و غیر تخصصی بوده که توسط مدیریت شهرداری بدون ضابطه وارد مجموعه شده‌اند.

 به گزارش تسنیم در پایان این آئین، علی نوری به عنوان شهردار جدید چرام معرفی شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.