سفیر آلمان در واشنگتن در نشستی برای دفاع از ماندن کشورش در توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تصریح کرد که برلین امیدوار است ایران به تدریج به سمت پذیرش ارزش‌ها و جهان‌بینی کشورهای غربی حرکت کند.

آلمان: می‌خواهیم با برجام، ایران تدریجاً به سمت جهان‌بینی ما حرکت کند

به گزارش قدس آنلاین، پیتر ویتیگ، سفیر آلمان در واشنگتن در نشستی روز دوشنبه تصریح کرد که جامعه بین‌الملل امیدوار است که توافق هسته‌ای با ایران، این کشور را به تدریج به سمت پذیرش ارزش‌ها و جهان‌بینی کشورهای غربی سوق دهد.

وی که در نشست شورای آتلانتیک با موضوع بررسی آینده برجام حضور داشت، گفت: «معامله با ایران، پس از رفع تحریم‌ها، هدف مشروع و مطلوب این برجام است. چرا؟ چون این توافق، به صورت بالقوه ما را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.»

ویتیگ اضافه کرد: «این یک منطق است و منطق دیگر این است که ما امیدواریم و معتقدیم که در پایان این [توافق] باعث رابطه بهتر با ایران خواهد شد تا ما بتوانیم این کشور را در جمع اقتصاد بین‌المللی داشته باشیم و آن را منزوی نکنیم.»

دیپلمات آلمانی در ادامه این اظهارات گفت: «چون می‌دانید [ایران] یک جامعه مدنی پویا و جامعه‌ای بسیار جوان است. بیش از ۷۰ درصد جمعیت این کشور زیر سی سال هستند. [ایران]، کشوری آینده‌دار است؛ نمی‌توان هشتاد میلیون جمعیت آن را به حاشیه راند.»

وی تصریح کرد: «و ما می‌خواهیم که ایران به تدریج به سمت ارزش‌ها و جهان‌بینی ما حرکت کند. تجارت، یکی از ابزارها است، تعامل با جامعه این کشور، ابزار دیگر است. و ما فکر می‌کنیم که این خوب است.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.