یزد - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از فعالیت نزدیک به ۷۰۰ زن کارآفرین در شهرک ها و نواحی صنعتی در حوزه های صنایع بهداشتی، آرایشی، شیمیایی، سلولزی و کانی – فلزی خبر داد.

۷۰۰ زن کارآفرین در شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، پریچهر سلطانی در نشست شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین شهرک های صنعتی و صنایع کوچک استان یزد با اعلام این خبر اظهار داشت: دولت نگاه ویژه ای به حضور زنان در فعالیت های اقتصادی و مدیریتی کشور دارد و در همین راستا برنامه های حمایتی ویژه ای برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان پیش بینی کرده است.
وی با بیان سابقه صنعت استان یزد گفت: حضور پرشور زنان کارآفرین در این جلسه نشانه عزم جدی و اهمیت بانوان به مقوله کار و تلاش است که این مهم در اثر کوشش و پشتکار مردمان یزد محقق می شود.

مشاورمعاون وزیر در این نشست که بیش از ۶۰ نفر از زنان کارآفرین استان حضور داشتند، با تاکید بر اطلاع رسانی ظرفیت های موجود به زنان جامعه گفت: با وجود زیرساخت‌های موجود و شمار بالای شهرک‌های صنعتی در کشور اما سهم کارآفرینی صنعتی زنان کم و بسیار ناچیز است و به همین منظور باید زمینه اطلاع رسانی در این حوزه بیش از گذشته محقق شود
سلطانی تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حمایت های ویژه ای را از واحدهای صنعتی کوچک انجام می دهد که می توان به ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای تسهیل در صادرات محصولات، کمک ۵۰ درصدی هزینه های حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ارائه اموزش های تخصصی و مهارتی رایگان اشاره کرد
این مسئول با تاکید بر لزوم ارجاع مشکلات زنان کارآفرین به دستگاه های ذیربط و بویژه مجلس شورای اسلامی گفت: نباید امروز فرصت‌های به وجود آمده را از دست داد زیرا ارتقاء سطح مشارکت زنان در عرصه اقتصادی و کارآفرینی امری مهم و اجتناب ناپذیر است و با توجه به اهمیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بر استفاده از ظرفیت‌های بی‌بهره مانده این مهم به سرانجام درستی برسد.
وی افزود: در سال جاری با تصمیم دولت، از محل اعتبارات تملک دارایی ها تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده می شود که زنان نیز بایستی از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: دولت در راستای برنامه های حمایتی رونق تولید، در سال گذشته نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای صنایع راکد و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار داد و در سال جاری نیز بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات جدید در اختیار متقاضیان از طریق ثبت نام در سایت بهین یاب قرار خواهد گرفت.
مشاور وزیر صنعت خاطرنشان ساخت: شورای توسعه تعاون زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور در ۳۱ استان تشکیل شده و در این شورا تلاش داریم تا زنان کارآفرین جذب شوند
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.