زنجان- رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری باشکوه مراسم «یوم العباس» انجام شده است.

برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم«یوم العباس»انجام شده است

به گزارش قدس آنلاین، جواد غم پرور با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای برگزاری مراسم باشکوه روز هشتم محرم گفت: در زمینه تأمین امنیت و همچنین پوشش تصویری و صوتی مراسم هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های حسینیه اعظم زنجان از ۳۰ شهریورماه شروع و تا یازدهم محرم ادامه داد: تمام هماهنگی و پیش بینی ها در حوزه امنیتی و نظامی، انتظامات، صوت، زمان بندی مراسم، استقرار نیروهای امدادی و اکیپ های ذبح انجام گرفته است.

غم پرور ازفعالیت سه هزار و ۵۰۰ خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بیشتر برنامه ها در حسینیه اعظم زنجان پیش بینی شده است و این خادمین در بخشهای مختلف فعالیت می کنند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت:برنامه های حسینیه اعظم زنجان هر روز از ساعت ۲۰ شب با تلاوت قرآن کریم شروع می شود و تا۲۳ با سخنرانی و مداحی مادحین شهر یوسف شبیری، گنج خانلو، کلامی، جواد رسولی، مهدی رسولی ادامه دارد.

غم پرور از سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حجت الاسلام علی خاتمی در شب هفتم محرم در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: در همین راستا شب هشتم محرم آیت الله رئیسی رئیس تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان اوقاف کشور در حسینیه اعظم سخنرانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: حسینیه در صبح تاسوعا و عاشورا برنامه دارد و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه ها پیش بینی شده است.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ما نتوانستیم از ظرفیت حسینیه اعظم استفاده کنیم، افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است ولی نتوانستیم استفاده لازم را ببریم و باید در بحث گردشگری مذهبی به جد وارد کار شویم.

غم پرور افزود: باید ستاد دهه محرم ۹۷ را در سال جاری تشکیل بدهیم و از امسال برنامه ها را برنامه ریزی و تدوین کنیم.

وی به طرح نذر نیابتی اشاره کرد و افزود: این طرح برای سومین سال توسط حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود و طی سال گذشته ۹۰۰ راس گوسفندنیابتی اهداء شد و در کشتار گاه ذبح شد که از این تعداد ۵۰۰ راس گوسفند خارج از استان بود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: اجرای این طرح جلوی بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشتی را می گیرد و باید این امر فرهنگ سازی شود تا ذبح گوسفند از کف خیابانها جمع شود.

غم پرور به طرح توسعه حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و افزود: حسینیه اعظم از ۷۰۰ متر مربع زیر بنا و مساحت به ۲۰ هزار متر مربع مساحت و ۱۵ هزار متر مربع زیر بنا رسیده است و ۸۴ باب منزل و مغازه خریداری شده است.

وی به فعالیت های درالشفای حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: طی محرم سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۳۹ نفر به پزشک های عمومی و تخصصی درالشفاء، ۷ هزار و ۴۳۷ نفر به دندانپزشکی، ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر به پرستاری، دو هزار و ۱۴۱ نفر به رادیو گرافی دندان، هزار و ۷۴۱  نفر به ماما و ۴۰ نفر به خدمات روانشناسی مراجعه کرده اند و در دهه محرم و همجنین در مناسبتهای مختلف ولادت امام حسین و ابوالفضل خدمات درمانی ارائه شده رایگان می باشد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ماه محرم در سالهای آینده با فصل تابستان مقارن است، افزود: باید تمهیدات لازم برای اسکان گردشگران در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم گردشگران زیادی را جمع کنیم.

غم پرور با بیان اینکه در زیر ساختها مشکل داریم، افزود: باید حمایت لازم از حسینیه اعظم زنجان انجام گیرد ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: حسینیه اعظم زنجان برند است ولی از ظرفیتهای این مکان معنوی استفاده نشده  و مغفول مانده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ابراز کرد: با توجه به برگزاری باشکوه دسته عزاداری حسینیه اعظم دستگاههای اجرایی و از جمله آموزش و پرورش آماده پذیرایی و اسکان از عزاداران هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.