کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: زیرساخت های لازم برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس فراهم است

زیرساخت های استفاده از مجازات های جایگزین حبس در استان کرمان آماده شد

بگزارش قدس آنلاین، یدالله موحد پیش ازظهر سه شنبه در جلسه ستاد دیه استان کرمان از برگزاری جلسه ای مشترک با مسئولان ارشد استانی در زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس خبر داد وابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه ای بین نهاد ها وادارات از ورود افراد در کوتاه مدت به زندان جلوگیری  شود ودرمقابل آنان  خدمات عمومی  ارائه کنند.

موحد گفت: دررویکرد نظام  قضائی مجازات های حبس کوتاه مدت و به ویژه در جرائم غیرعمدی و به طور کلی در جرائمی که تبعات سوء امنیتی آن چنانی ندارد، اشخاص بجای محکومیت در زندان به ارائه خدمات عام المنفعه محکوم شوند.

وی همچنین ادامه داد:احکام قضایی بسیار متعددی در حوزه مجازات های جایگزین حبس  در زمینه های مختلف آموزشی، ورزشی، محیط زیست، بهداشت و منابع طبیعی صادر  شده است.

بگفته وی نهادهای دولتی وعمومی از قبیل شهرداری، بهزیستی، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر نهادهایی که یک کار حاکمیتی وعام المنفعه انجام می دهند، باید زمینه جلب این خدمات عام المنفعه را فراهم  کنند.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: جایه گلایه است که دستگاه های اجرایی استان کرمان استقبال زیادی در این زمینه ندارد.

  موحد افزود: در صدد برگزاری جلسات با سازمان ها ونهادهای استان کرمان هستیم تا تفاهمنامه ای در خصوص جرائم کوتاه مدت و ارائه خدمات عام المنفعه امضا کنیم.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: از استاندار کرمان خواسته ایم برای معین‌های اقتصادی استان کرمان جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تکلیف مشخص شود.

وی در خصوص ارائه خدمات عام المنفعه اظهار داشت: به طور مثال اگر شخصی ۱۰۰ عدد درخت جنگلی را تخریب و قطع کرد، دستگاه قضایی این امکان را دارد که به همان میزان شخص را محکوم کند که ظرف مدتی دو یا سه نهال بکارد و آبیاری کند.

رییس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه جای مجرمان خطرناک در زندان است، گفت:افرادی که به مجازات های جایگزین حبس و خدمات عام المنفعه  محکوم می شوند، در ابتدا روحیه جامعه پذیری آنها ارزیابی و اگر آمادگی و شرایط ارائه خدمات عمومی در آنها احراز شود، حکم قانونی در این زمینه صادر می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: هرچه آمار زندانیان بالا رود نشان دهنده افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.