تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهید حججی رمز وحدت میان تمام افکار و دیدگاه های جامعه شد.

شهید حججی رمز وحدت میان افکار جامعه شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی که در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد اظهار کرد: شهید حججی حجتی شد برای امتداد جریان عاشورا و رهبر انقلاب فرمودند که شهید حججی حجتی بر ما شد.

وی افزود: شهید حججی حجتی شد برای نشان دادن شقاوت دشمنان، هوشیاری مسلمانان و شناخت دشمن، شهید حججی و یارانش بازی دشمن را به خوبی به هم ریختند و اگر مقتدای با بصیرت ما و تصمیمات به موقع ایشان نبود امروز ما مجبور بودیم در مرزهای مهران و کرمانشاه با داعش بجنگیم. 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: شهید حججی عطر بهشتی شهادت را در  کشور پراکنده کرد. شهید حججی رمز وحدت میان تمام افکار و دیدگاه های جامعه شد و همه او را تحسین کردند. 

وی گفت: دولت ما امروز باوجود این جوانان می توانند تمام مشکلات و گره های اقتصادی و اجتماعی را حل کند. 

رئیسی با بیان اینکه عاشورا قلب تپنده تاریخ اسلام و خواستگاه تولد جهاد و شهادت است گفت: عاشورا مکتب الهام بخش به همه مردان و زنان حق طلب است.امروز ما با جاهلیت مدرن دست و پنجه نرم می کنیم، نوعی از جاهلیت که هدف آن از بین بردن آثار عقل و تدبر و انسانیت است اما در مقابل این جاهلیت خون شهدای ما بیدار گری می کند. 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: خون شهدای ما برافرازنده پرچم عاشورا بود و سبب شد تمام جهان بیدار شود اما دشمنان می خواهند با ایجاد گروه هایی همچون داعش و القاعده افکار و اعمال جاهلی در میان مسلمانان نفوذ پیدا کند. 

وی با تاکید به اینکه عاشورا رمز بقای دین و اجرای احکام الهی است ابراز کرد: عاشورا برای آن است که ظلم و ستم در جهان رخنه نکند و فریاد استغاثه امام حسین (ع) در تمام جهان پراکنده شود. 

رئیسی گفت: طوفان ملی توام با وحدت با ورود این شهید به کشور ایجاد شد. شهید حججی به همه تعلق دارد و رمز وحدت در جامعه شد. 

وی تصریح کرد: شهید حججی به حضرت زهرا(س) متوسل شد و خواست عاشورایی و حسینی شود و در راه خدا برود. 

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: جوانان می توانند با اخلاص و شکوه تمام، گره‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را با دستان توانمندشان بازکنند. آنچه گره گشا است دست توانای همین مردم است. 

وی با اشاره به اینکه امروز جاهلیت مدرن و جاهلیت ثانی  قصد محو کردن آثار عقل و تدبر و انسانیت را دارد گفت: در مقابل این جاهلیت، خون‌های مطهر  شهیدان دفاع مقدس بیدارگری می‌کنند که باعث شده اند بیداری اسلامی و جهل زدایی صورت گیرد و مسلمنان هویت خود را بازیابند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.