رشت- رئیس شورای امنیت کشور گفت: استانداران ما باید قدرت هماهنگی داشته باشند لذا استانداری موفق است که سپاه، ارتش، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و دانشگاهیان پشتیبان او باشند..

استانداران ما باید قدرت هماهنگی داشته باشند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در آئین تودیع و معارفه استاندار گیلان در ابتدا شهادت امام حسین(ع) و ایام محرم را تسلیت گفت و ادامه داد: همه ما اگر عاشورایی و محرمی هستیم باید همان کاری را که یاران امام حسین انجام دادند انجام دهیم. یارانی که وفادار و با گذشت و ایثار گر بودند ما نیز باید همانطور باشیم.

وی افزود:ما باید خودمان را وقف راه شهدا کنیم چرا که اگر عزتی و اقتداری برای جمهوری اسلامی است، اگر کشوری آزاد و مستقل است به برکت رهنمودهای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب می باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: آمار نشان میدهد که فعالیت های خوبی در گیلان صورت گرفته است اما ظرفیت استان به ما این فرصت را خواهد داد تا با حضور دکتر سالاری در استان گام های محکمتر و موثر تری برای مردم گیلان بر داریم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه امنیت کشور مدیون رشادتهای جوانان گیلانی است، گفت: دکتر سالاری نیز با دقت و نیروی جوانی که داشتند، توانستند کارهای بسیار خوبی در استان بوشهر انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به انتخاب استانداران گفت: برای دولت تدبیر و امید اجرای سیاستهای دولت و قول هایی که به مردم در مناطق کشور داده مهم است.

رحمانی فضلی متذکر شد: همه استانها برای ما ایران است و تلاش ما این است با توجه به تمایز و تشابهات با استفاده از نیروها خود به یک توازن برسیم.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه سیاسی نیز مهم است گفت: این به معنای توسعه مشارکت سیاسی، توسعه احزاب و گروه ها، برگزاری انتخابات باشکوه است و استانداران ما باید هدایتگر این سیاست باشند.

رحمانی فضلی در مورد توسعه فرهنگی گفت: ما ادعا کردیم حکومت اسلامی تشکیل دادیم این ادعای ما نیست بلکه این اعتقاد دینی ما است اگر ضعفی وجود دارد به ما مدیران برمیگیرد و ما باید مردم را با اندیشه های قرانی و اسلامی اشنا کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع دیگر تعامل استاندار است. تعامل گفتگو نیست بلکه مشارکت عملی است ما اگر نتوانیم بخش خصوصی را تشویق کنیم موفق نخواهیم شد.

رحمانی فضلی با اشاره به استفاده از ظرفیت هی انسانی جوان گفت: از جوانان، بانوان و همه کسانی که برای این کشور دلسوز هستند باید استفاده شود. ما تعهدی با مردم بستیم که مطالبات مردم را انجام دهیم و در راس مطالبات ایجاد اشتغال است. در هر سال یک میلیون و ۳۰۰ نفر به بیکاران گذشته اضافه میشود و برای اینکه بیکاری را از بین ببریم باید رشد اقتصادی به ۸ درصد برسد.

وی افزود: استاندار با روحیه پدرانه و محبت و علاقه برخورد کند نباید برخی چیزها را بشنود و ببیند و اگر شنید باید از آن بگذرد و درگیر حاشیه ها نباید شود. نقطه مشترک شما در استان باید خدمت به مردم و تقویت نظام و دولت باشد. استان گیلان ظرفیت معین بودن دو استان دیگر را دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات محمدعلی نجفی قدردانی و مصطفی سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.