اصفهان- در حالی که حدود یک ماه از انتخاب شهردار اصفهان می گذرد اما هنوز حکم شهردار پایتخت فرهنگ و تمدن کشور در انتظار ابلاغ است.

اصفهان در انتظار ابلاغ حکم شهردارمانده است

به گزارش قدس آنلاین، طبق قانون نهایتا حکم شهردار شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که کلانشهر شناخته می شوند را وزارت کشور صادر می کند، این درحالی است که حکم شهردار سایر شهرهایی که جمعیتی کمتر از این دارند به دست استاندار ابلاغ می شود.

با توجه به وجود مشکلات متعددی که شهر اصفهان دارد و باید اداره شهر به سرعت به دستان شهردار جدید سپرده شود اما اکنون با گذشت حدود یک ماه از اعلام نهایی شورای شهر نسبت به انتخاب قدرت الله نوروزی به عنوان شهردار اصفهان، این بخش مهم هنوز با سرپرست اداره می شود.

به منظور انتقاد از تاخیر در صدور حکم شهردار اصفهان نکته جالبی سوژه طنز برخی شبکه های اجتماعی شده و آن این است که شهرداری اصفهان را درحال حاضر مهدی جمالی نژاد شهردار سابق عهده دارد و از طرفی حکم وی برای شهردار یزد نیز صادر شده است و این یعنی دو شهر به دست یک شهردار اداره می شود.

اما برخی اعضای شورا علت این تاخیر نسبتا زیاد در ارسال حکم شهردار را نابسامانی های وزارت کشور می دانند و در مقابل برخی دیگر معتقدند زمانی که قرار بود رئیس شورا و شهردار اصفهان به محل وزارت کشور برای دریافت حکم بروند، در پروازشان تاخیر رخ داد و به موقع به محل نرسیده اند برای همین به اصفهان بازگشته و منتظر ارسال حکم هستند؛ گرچه این دلیل قانع کننده ای نیست اما برخی این عنوان را دستاویز بهانه قرار داده اند.

اما سخنگوی شورای شهر در مصاحبه هایی مختلف تنها این جمله را می گفت: «حکم شهردار فردا ابلاغ می شود» این حرف باعث شد حتی کاربران فضای مجازی هم به این موضوع واکنش نشان داده و مطالبه گر هرچه سریعتر ارسال حکم شوند.

این هفته نیز در صحن علنی شورای شهر نایب رییس شورا در واکنش به تاخیر در ارسال حکم شهردار اصفهان گفت: «زمان بر شدن صدور احکام خساراتی را برای شهر و شهروندان در پی دارد و امیدواریم بیش از این، این موضوع طول نکشد. در روزهای آینده شاهد مراسم تودیع و معارفه خواهیم بود و پیش بینی می شود تا فرداوضعیت شهرداری یزد و اصفهان مشخص شود.

با اینکه نایب رییس شورای شهراز علت این تاخیر اظهار بی اطلاعی کرد اما طبیعتا استمرار این روند به شهر اصفهان ضربه می زند چرا که با وجود سرپرست در شهرداری کارها به نحو مطلوبی دنبال نخواهد شد.

شایان ذکر است احکام شهرداران شهرهای یزد و تهران ابلاغ شده و رئیس و برخی اعضای شورای شهر اصفهان می گویند که حکم  اصفهان در حال ابلاغ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.