کرج- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز با بیان اینکه کرج یکی از رزمنده خیزترین شهرهای ایران در دوران دفاع مقدس بود گفت: ایثار و از خودگذشتگی مردم و اتحاد مثال زدنی آنها عامل سرافزاری ایران در دفاع مقدس بود.

کرج رزمنده خیزترین شهر ایران در دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابوالفضل اسلامی افزود: تمامی ملت ایران فارغ از هر قومیت بدون آنکه اجازه بدهند یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن بدهیم، توانستند در دوران دفاع مقدس حماسه آفرین شوند.

وی ادامه داد: جنگ هشت ساله به این دلیل مقدس خوانده شد که تمامی مردم ایران زمین اعم از شیعه وسنی در کنار ارتش، سپاه و بسیج، دست به دست هم دادند و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

اسلامی اضافه کرد: در تمامی جنگ هایی که علیه این مرز و بوم صورت گرفته بود بخش هایی از خاک کشور از آن جدا می شد اما در دوران دفاع مقدس به برکت همین وحدت و همدلی و با تاسی از رهبری امام خمینی (ره) حتی یک سانتی متر از خاک کشور جدا نشد و این نشات گرفته از واقعه عاشورا است.

اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایثارو از خودگذشتگی فرزندان این سرزمین ادامه داد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس همچون یاران امام حسین (ع) که گوش به فرمان آن امام بزرگوار بودند، با تاسی از فرمان امام خمینی(ره) با اتحاد و یکدلی جنگیدند و دفاع کردند و شهید شدند اما اجازه ندادند که دشمن بر این مرز و بوم تسلط پیدا کند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس از ٣٥کشور اسیر داشتیم که این نشان از همکاری کشورهای زیادی با صدام علیه جمهوری اسلامی ایران بود، این در حالی بود که هنوز نیروهای مسلح ما خیلی شکل نگرفته بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز ادامه داد: امروز نیز همه این افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس در بسیاری از کشورها نفوذ کرده است.

اسلامی افزود: هر جایی که اعتماد بین مردم و نیروهای مسلح وجود داشت و هر جایی که دست به دست هم دادیم و از فرهنگ عاشورایی بهره بردیم توانستیم موفقیت های زیادی را به دست آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ٤هزار و ٣١٨شهید استان البرز اشاره کرد و گفت: هر کجا که نامی از رزمندگان لشکر حضرت سیدالشهدا(ع) می آمد دشمن بیشتر حواسش را جمع می کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز درپایان گفت: شهرستان کرج رزمنده خیزبود و مردمان غیور این خطه توانستند با جانفشانی افتخارات زیادی را در ۸ سال دفاع مقدس کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.