گچساران - همایش «احلی من العسل» به مناسبت سالروز شهادت حضرت قاسم بن حسن(ع) با حضور ۷۰۰ دانش آموز و فرمانده سپاه گچساران و فرماندار در مصلی گچساران برگزار شد.

همایش «احلی من العسل» در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر آموزش و پرورش گچساران در این مراسم گفت: هدف مجموعه آموزش و پرورش رساندن جامعه به حیات طیبه است.

سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار داشت: جامعه دانش آموزی و معلمین رسالت دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند واما هدف ار احلی من العسل آن است که نگاه کنیم به اینکه الگوهای امروزی دانش آموزان ما در صحرای کربلا چه است که حضرت قاسم بن حسن(ع) و حضرت علی اکبر(ع) است.

وی افزود: شهیدانی که امروز به ما درس دادند، یعنی شهید فهمیده ها که باید پیرو و رهروی آنها باشیم و امام خمینی (ره) فرمودند این دانش آموز بسیجی رهبر ما است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد: ما اینجا جمع شده ایم که درسهای شهدا و کربلا را باز یاد بگیریم و وظیفه آموزش و پرورش ارتقا ارزشهای والای دینی و مذهبی است.

وی بیان کرد: اوج حیات طیبه شهادت است و پیشروان حیات طیبه دانش آموزان هستند بنابراین امروز همزمان با سراسر کشور همایش"احلی من العسل" برگزار می شود.

در ادامه حاج آقا موسوی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سخنان کوتاهی به هدف و تبین فلسفه قیام حسینی پرداخت. امام عزیز و بزرگواری که درمقابل ظلم و ستم کرنش نکرده و شهادت و اسیری اهل بیت خود را بر زندگی با خواری و ذلت در دستگاه یزید ترجیح داد.

وی با اشاره به رشادت ها و تبعیت حضرت قاسم (ع) از ولایت، این همایش را در شناخت فلسفه ی قیام امام حسین (ع) به نسل جوان بسیار مهم دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.