گیلان- رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ شهید جهادسازندگی و ۸۵ شهید جهاد کشاورزی استان گیلان سند افتخار ما در دوران دفاع مقدس است.

۳ هزار شهید جهاد سازندگی و کشاورزی سند افتخار گیلان است

به گزارش قدس آنلاین ، مهندس علیرضا شعبان نژاد در یادواره شهدای جهاد و گردهمایی سنگرسازان بی سنگر که امروز در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: ۳ هزار و ۷۰۰ شهید جهاد سازندگی و ۸۵ شهید جهادکشاورزی استان گیلان سند افتخار ما در دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه شهدا با سرور و سالار شهیدان محشور شوند، گفت: در جامعه امروزی ما هر چقدر به شهدا و رزمندگان بها دهیم بازهم کم است.

وی با اشاره به نقش آفرینی جهادگران در جنگ، گفت: در بحث تخصصی جنگ کار افراد نظامی است که برای این کار تربیت شده و ماموریت ذاتیشان این است، جهاد سازندگی با فرمان امام(ره) و با عشق عده ای دلباخته نظام شکل گرفت تا به وظیفه ذاتی خود و در نقش محرومیت زدایی در روستاها فعال باشد.

شعبان نژاد با بیان اینکه جهاد سازندگی با اقدامات موفقیت آمیز خود به سرعت در حال زدودن اثار فقر و محرومیت مطلق در روستاها مشغول بود، ادامه داد: نیروهای جهاد سازندگی با آغاز جنگ تحمیلی و هجوم به کشور، با وجود اینکه وظیقه و ماموریت ذاتی در این عرصه نداشت اما به دلیل احساس مسئولیت بعنوان نیروی سوم و حتی جلوتر از خیلی ها وارد میدان شد و حماسه آفرینی کرد و افتخاری با عنوان سنگرسازان بی سنگر را برایمان به یادگار گذاشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ساخت جان پناه در دوران دفاع مقدس را یکی از اقدامات تحیربرانگیز نیروهای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بی شک این اقدامات بدون شجاعت، دلیری و ایمان راسخ میسر نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.