امام جمعه مشهد گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر قدرت های جهانی با تکیه بر اصل جهاد و مقاومت است.

ایستادگی ملت ایران در برابر دنیا با تکیه بر اصل جهاد و مقاومت

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مشهد  اظهار کرد: وقتی صحبت از جهاد در راه خداوند می کنیم با جنگ و ستیز متفاوت است زیرا در بینش ما این عمل برای مقابله با دشمن انجام می شود.

وی افزود:شکستن حصر آبادان در طول هشت سال دفاع مقدس نیز از هم جنس است و رزمندگان ما در آن دوران در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند و توانستند به پیروزی دست یابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حصر آبادان با دلاورمردی های لشکر خراسان شکسته شد و فتح بابی برای پیروزی های دیگر در مقابل رژیم بعث عراق بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در دنیا هر وقت جنگ و ستیزی بین عده ای انجام شده، به دلیل دست یابی به قدرت است که این نوع نگاه در اسلام وجود ندارد و فداکاری و مجاهدت در جبهه های جنگ رسیدن به هدفی متعالی تر انجام می شود.

علم الهدی گفت: وقتی صحبت از مجاهدت می شود همراه با یاری خداوند است که یکی از نمونه های آن پیروزی مسلمانان بر کفار در جنگ بدر بود که سپاه اسلام موفق شد با نفرات و تجهیزات بسیار کمتر به پیروزی برسد.

وی بیان کرد: همین موضوع در هشت سال دفاع مقدس و عملیات هایی از جمله شکست حصر آبادن نیز رقم خورد به صورتی که ما با داشتن کمترین امکانات در برابر ارتش بعثی که هم دنیا پشتیبانش بودند به پیروزی رسیدیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان تصرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: وقتی یک طرف جنگ از قدرت و امکانات کمتری برخوردار باشد طبیعی است در فاصله کوتاهی شکست می خورد اما در عملیات شکستن حصر آبادان عکس این موضوع اتفاق افتاد و رزمندگان اسلام از صبح تا غروب ایستادند و به پیروزی رسیدند.

علم الهدی تاکید کرد: امروز هم ما در مقابل دنیا با تکیه بر اصول جهاد و مقاومت  ایستاده ایم و قدرت های جهانی نیز می دانند نمی توانند با حمله نظامی به اهداف خود دست یابند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.