رشتخوار - همزمان با سراسر کشور و در ششمین روز از ماه محرم به مناسبت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) بیش از ۱۳ هزار دانش آموز رشتخوار اقامه عزا کردند.

عزاداری دانش آموزان رشتخواری در  روز شهادت قاسم ابن الحسن (ع)

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار به قدس آنلاین گفت:در این مراسم باشکوه که عنوان آن مرگ برای من شیرین تر از عسل است، دانش آموزان شهرستان رشتخوار با سربند یا قاسم ابن الحسن (ع) به یاد نوجوان دشت کربلا از محل آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با حمل تمثال شهدای دانش آموز این شهرستان و طی کردن مسیر داخل خیابان‌های شهر رشتخوار به عزاداری پرداختند.

محمد قاسمپوربا اشاره به این که توجه به شعایر مذهبی می تواند نقش ماندگاری در تربیت دینی افراد داشته باشد اظهار داشت: در  این عزداری ها  دانش آموزان ضمن آگاهی از ایثارگری ها و جانبازی های حضرت قاسم ابن الحسن(ع)   با تعبیر این جمله حضرت قاسم (ع) که فرمودند «مرگ برای من شیرین تر از عسل است» بیشتر آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دانش آموزان سیاه پوش و عزادار رشتخواری  با سر دادن شعار «لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا قاسم بن الحسن(ع)، لبیک یا رقیه(ص)، لبیک یا زینب،   لبیک یا عباس(ع) » در روزی که متعلق به قاسم بن الحسن(ع) است تجدید بیعتی دوباره با عاشوراییان کربلای حسینی داشتند و در سوگ این نوجوان باوفای کربلا گریستند و بر سر و سینه زدند.

 در این آئین سوگواری همچنین امام جمعه رشتخوار  ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت جانسوز آقا ابا عبدالله الحسین(ع)  و یاران با وفایش، اظهار کرد: عاشورا یک مکتب پویا  است.

حجت الاسلام احمد طیبی اظهار کرد: امروز شما نوجوانان دانش آموز آمده اید تا ندای لبیک یا حسین سر داده و با قاسم بن الحسن بیعت کنید.

وی  لبیک به امام حسین (ع) را شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل خواند و گفت: حسین پیش از آنکه تشنه آب باشد تشنه  لبیک بود، امروز همه شما گرد آمده اید تا با امام حسین(ع)، حضرت عباس، حضرت قام بن الحسن، حضرت زینب(س) و دیگر عاشوراییان کربلای حسینی لبیک بگویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.